GO a Regiontour

„Jihočeši jsou takoví patrioti, že i na dovolenou jezdí do jižních Čech“

Stánek je laděný do modra, uprostřed stojí vrba a všude pobíhají usměvaví lidé v pruhovaném tričku. Jihočeši letos vsadili na vodu, ale nabízejí samozřejmě daleko víc, třeba zbrusu nového průvodce pro pěší putování po Zlaté stezce. Ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek se v rozhovoru pochlubil 70 tisíci facebookovými fanoušky a prozradil nám nejnovější chystaný hit - turistický produkt Vltava. Absolutně letos se svými kolegy zabodovali ve Velké ceněn cestovního ruchu. A v sobotu můžete u jejich expozice zažít tradiční jihočeský masopust.

Jižní Čechy letos naprosto ovládly Velkou cenu cestovního ruchu, získali jste dvě pomyslná zlata a jedno stříbro. Kde všude jste bodovali?

Druhou cenu jsme dostali v kategorii Nejlepší elektronický projekt a máme z ní velkou radost, protože to je věc, které se věnujeme poslední tři roky. Zaměřili jsme se na sociální média a aktuálně máme nejsilnější regionální profil na Facebooku v rámci Česka, zároveň máme i nejsilnější instagramový účet. Na českých profilech máme 70 tisíc fanoušků a začínáme pracovat i na německých a anglických verzích. Sociální sítě dnes v propagaci vedou. My jsme tento trend zachytili včas a jsem rád, že je to vidět. Pivní stezky v jižních Čechách vyhrály nejlepší turistický produkt, do těch jsme se pustili předminulý rok a navázali na to, co Jihočeská centrála měla před deseti lety. Začali jsme spolupracovat s 27 pivovary a v dalším roce se to překlopilo do šesti tras, kde už nejde jen o pivovary, ale i navazující kulturní akce a tipy na atrakce. O pivní stezky je extrémní zájem v Rakousku, minulý týden na veletrhu ve Vídni u nás šly na odbyt hlavně pivo a památky. Kategorii Nejlepší jednotná kampaň vyhrály Jižní Čechy pohodové, které jedeme už třetí rok. Slovo pohodové vyjadřuje, co chceme, aby jižní Čechy evokovaly – pohodu, odpočinek, ale ne nudu, spíš aktivní odpočinek a odpočinek s úsměvem. Nechceme turistu zabrzdit, naopak je to o příjemném pobytu.

Co za tímto úspěchem stojí a co na něj říkáte?

Moc mě to těší i přes problémy s veřejnou podporou, které nás šíleně brzdí. Nadále chybí zákon o cestovním ruchu, ale máme obrovskou oporu v systému turistických oblastí, které nám se vším pomáhají. Nedokážu s představit, že bychom to všechno vysbírali a dali dohromady takto kvalitní data jenom z Budějovic. Takhle máme v území osm nebo devět partnerů a do týdne od nich dostaneme, co potřebujeme. Je to o spolupráci v rámci regionu a o lidech. I na stánku je vidět, že jižní Čechy táhnou za jeden provaz. Přivezli jsme trička a oblekli si je prakticky všichni, ani nám žádné nezbylo, protože lidé se k regionu hrdě hlásí. Je to poznat i z toho, že třetinu cestovního ruchu v jižních Čechách dělají Jihočeši. Jsou takoví patrioti, že i na dovolenou zůstávají v regionu.

Na stánku jižních Čech je vždycky něco zajímavého, letos návštěvníkům neuniknou pruhovaná vodácká trička a vrba. Sázíte na vodácké téma?

Máme to postavené na Vltavu, kterou vidíme jako jeden velký produkt od pramene až po Mělník a začali jsme na něm spolupracovat se středními Čechami. Víc než pro domácího je to pro zahraničního turistu, v Praze je jich spousta a chceme je vytáhnout proti proudu Vltavy plus nabídnout plno zážitků nejen na vodě. V rámci jedné řeky je spousta věcí, ať už Lipno, vodáctví a kanoistika, rafty na části do Budějovic, ježdění na lodích od Budějovic po Orlík, specificky Orlík a Slapy. A není to jen voda, ale taky Vltavská cyklostezka, ze které chceme udělat něco jako Dunajskou cyklostezku, a spousta památek, které podél řeky vystavěly staré šlechtické rody. Koridor deseti až třiceti kilometrů podél řeky bereme jako oblast, kde mají lidé spoustu možností, jak trávit čas nejen u vody a na vodě. Spouštíme tady propagaci Vltavy jako turistického produktu, ale jsme teprve na startu a čeká nás několik let práce. Na vodě můžeme postavit celou propagaci regionu, veškerá voda v jižních Čechách je přítokem Vltavy, takže v budoucnu můžeme vějíř dál rozevřít. Tady ten nápad startuje a stánek s vrbou s ním koresponduje.

Představujete návštěvníkům veletrhu ještě víc novinek?

Venkovskou turistiku nově prezentujeme jako „Pohodový venkov“ a do nabídky jsme vybrali to nejlepší z jihočeského venkova. A máme tady úžasného průvodce po Zlaté stezce, paralelní projekt, který připravujeme společně s Bavorskem a s Plzeňským krajem. Je to až 600 kilometrů dlouhé putování po dálkové pěší trase velmi populární v Německu a v Rakousku. Používáme německý marketing a logo, takže to, co na německém trhu budují 15 let, rozšiřujeme na naše území. Vidím v tom úžasný potenciál.

Jižní Čechy na veletrhu REGIONTOUR nikdy nechyběly. Co vám účast přináší?

Veletrhy nejsou jen o samotné nabídce, ale i o schopnosti zaujmout, a to se nám s Vltavou podařilo. Chceme tady posílit vnímání naší značky a jižních Čech jako regionu, který má co nabídnout a je trochu jiný než ostatní. Z hlediska oslovení finálního turisty existují levnější formy než veletrh, ale REGIONTOUR je i setkání odborníků. Pro mě jsou důležité hlavně první dva dny veletrhu, kdy se potkáme v rámci Fóra cestovního ruchu, s lidmi z CzechTourismu, s našimi partnery. Tady na stánku jsme jedna parta a už jen to, že se tady dáme dohromady, posiluje naši spolupráci během roku.


Další aktuality z veletrhu

20. 01. 2019 GO a Regiontour S Periscopem nejen do Skandinávie, ale do celého světa

Za pouštní romantikou do Ománu, za ledovci do Kanady, za sopkami na Island a na Nový Zéland, za velehorami do Nepálu a za kláštery do Gruzie. Brněnská cestovní kancelář PERISCOPE Skandinávie vozí turisty do úchvatné přírody a exotických destinací několika kontinentů. Na...

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše