„Jihočeši jsou takoví patrioti, že i na dovolenou jezdí do jižních Čech“

Stánek je laděný do modra, uprostřed stojí vrba a všude pobíhají usměvaví lidé v pruhovaném tričku. Jihočeši letos vsadili na vodu, ale nabízejí samozřejmě daleko víc, třeba zbrusu nového průvodce pro pěší putování po Zlaté stezce. Ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek se v rozhovoru pochlubil 70 tisíci facebookovými fanoušky a prozradil nám nejnovější chystaný hit - turistický produkt Vltava. Absolutně letos se svými kolegy zabodovali ve Velké ceněn cestovního ruchu. A v sobotu můžete u jejich expozice zažít tradiční jihočeský masopust.

Jižní Čechy letos naprosto ovládly Velkou cenu cestovního ruchu, získali jste dvě pomyslná zlata a jedno stříbro. Kde všude jste bodovali?

Druhou cenu jsme dostali v kategorii Nejlepší elektronický projekt a máme z ní velkou radost, protože to je věc, které se věnujeme poslední tři roky. Zaměřili jsme se na sociální média a aktuálně máme nejsilnější regionální profil na Facebooku v rámci Česka, zároveň máme i nejsilnější instagramový účet. Na českých profilech máme 70 tisíc fanoušků a začínáme pracovat i na německých a anglických verzích. Sociální sítě dnes v propagaci vedou. My jsme tento trend zachytili včas a jsem rád, že je to vidět. Pivní stezky v jižních Čechách vyhrály nejlepší turistický produkt, do těch jsme se pustili předminulý rok a navázali na to, co Jihočeská centrála měla před deseti lety. Začali jsme spolupracovat s 27 pivovary a v dalším roce se to překlopilo do šesti tras, kde už nejde jen o pivovary, ale i navazující kulturní akce a tipy na atrakce. O pivní stezky je extrémní zájem v Rakousku, minulý týden na veletrhu ve Vídni u nás šly na odbyt hlavně pivo a památky. Kategorii Nejlepší jednotná kampaň vyhrály Jižní Čechy pohodové, které jedeme už třetí rok. Slovo pohodové vyjadřuje, co chceme, aby jižní Čechy evokovaly – pohodu, odpočinek, ale ne nudu, spíš aktivní odpočinek a odpočinek s úsměvem. Nechceme turistu zabrzdit, naopak je to o příjemném pobytu.

Co za tímto úspěchem stojí a co na něj říkáte?

Moc mě to těší i přes problémy s veřejnou podporou, které nás šíleně brzdí. Nadále chybí zákon o cestovním ruchu, ale máme obrovskou oporu v systému turistických oblastí, které nám se vším pomáhají. Nedokážu s představit, že bychom to všechno vysbírali a dali dohromady takto kvalitní data jenom z Budějovic. Takhle máme v území osm nebo devět partnerů a do týdne od nich dostaneme, co potřebujeme. Je to o spolupráci v rámci regionu a o lidech. I na stánku je vidět, že jižní Čechy táhnou za jeden provaz. Přivezli jsme trička a oblekli si je prakticky všichni, ani nám žádné nezbylo, protože lidé se k regionu hrdě hlásí. Je to poznat i z toho, že třetinu cestovního ruchu v jižních Čechách dělají Jihočeši. Jsou takoví patrioti, že i na dovolenou zůstávají v regionu.

Na stánku jižních Čech je vždycky něco zajímavého, letos návštěvníkům neuniknou pruhovaná vodácká trička a vrba. Sázíte na vodácké téma?

Máme to postavené na Vltavu, kterou vidíme jako jeden velký produkt od pramene až po Mělník a začali jsme na něm spolupracovat se středními Čechami. Víc než pro domácího je to pro zahraničního turistu, v Praze je jich spousta a chceme je vytáhnout proti proudu Vltavy plus nabídnout plno zážitků nejen na vodě. V rámci jedné řeky je spousta věcí, ať už Lipno, vodáctví a kanoistika, rafty na části do Budějovic, ježdění na lodích od Budějovic po Orlík, specificky Orlík a Slapy. A není to jen voda, ale taky Vltavská cyklostezka, ze které chceme udělat něco jako Dunajskou cyklostezku, a spousta památek, které podél řeky vystavěly staré šlechtické rody. Koridor deseti až třiceti kilometrů podél řeky bereme jako oblast, kde mají lidé spoustu možností, jak trávit čas nejen u vody a na vodě. Spouštíme tady propagaci Vltavy jako turistického produktu, ale jsme teprve na startu a čeká nás několik let práce. Na vodě můžeme postavit celou propagaci regionu, veškerá voda v jižních Čechách je přítokem Vltavy, takže v budoucnu můžeme vějíř dál rozevřít. Tady ten nápad startuje a stánek s vrbou s ním koresponduje.

Představujete návštěvníkům veletrhu ještě víc novinek?

Venkovskou turistiku nově prezentujeme jako „Pohodový venkov“ a do nabídky jsme vybrali to nejlepší z jihočeského venkova. A máme tady úžasného průvodce po Zlaté stezce, paralelní projekt, který připravujeme společně s Bavorskem a s Plzeňským krajem. Je to až 600 kilometrů dlouhé putování po dálkové pěší trase velmi populární v Německu a v Rakousku. Používáme německý marketing a logo, takže to, co na německém trhu budují 15 let, rozšiřujeme na naše území. Vidím v tom úžasný potenciál.

Jižní Čechy na veletrhu REGIONTOUR nikdy nechyběly. Co vám účast přináší?

Veletrhy nejsou jen o samotné nabídce, ale i o schopnosti zaujmout, a to se nám s Vltavou podařilo. Chceme tady posílit vnímání naší značky a jižních Čech jako regionu, který má co nabídnout a je trochu jiný než ostatní. Z hlediska oslovení finálního turisty existují levnější formy než veletrh, ale REGIONTOUR je i setkání odborníků. Pro mě jsou důležité hlavně první dva dny veletrhu, kdy se potkáme v rámci Fóra cestovního ruchu, s lidmi z CzechTourismu, s našimi partnery. Tady na stánku jsme jedna parta a už jen to, že se tady dáme dohromady, posiluje naši spolupráci během roku.


Další aktuality z veletrhu

20. 01. 2019 GO a Regiontour S Periscopem nejen do Skandinávie, ale do celého světa

Za pouštní romantikou do Ománu, za ledovci do Kanady, za sopkami na Island a na Nový Zéland, za velehorami do Nepálu a za kláštery do Gruzie. Brněnská cestovní kancelář PERISCOPE Skandinávie vozí turisty do úchvatné přírody a exotických destinací několika kontinentů. Na...