GO a Regiontour

Übersetzung nicht verfügbar.

Senioři utrácejí za cestování pořád víc, cestovkám se vyplatí na ně zaměřit

Česká populace stárne a přibývá hlavně aktivních seniorů, které zdravotní stav neomezuje v každodenním životě ani v cestování. Tato stále rostoucí cílová skupina je pro cestovní kanceláře velmi zajímavá a mnohé se na ni zaměřují speciální nabídkou.

„Senior je ideální zákazník. Má dost času, pravidelný příjem a chuť cestovat. Křivka aktivity seniorů se navíc posouvá do vyššího věku, takže máme i klienty osmdesátníky, kteří jsou aktivními cestovateli,“ říká Petr Krč, výkonný a produkční ředitel CK Atis, která nabízí dovolenou především v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.

 

Odhaduje, že věková skupina nad 55 let tvoří již 55 procent jejich klientů a stále roste. „Vyplácí se nám zaměřit se na tuto skupinu a připravovat pobyty speciálně pro seniory. Vydáváme i speciální katalog s nabídkou pobytů v hotelech a penzionech, které starším klientům poskytují slevu, někde už od 50, jinde od 55 nebo 60 let. Od běžného katalogu se liší větším písmem.“

Rozhodně letadlem! A klidně třeba do Albánie

Na seniory cílí také stále více cestovních kanceláří, které vozí turisty k moři. V CK KOVOTOUR PLUS tvoří senioři majoritní klientelu a prodejním hitem tady jsou „Šlágr dovolené 50+“, na kterých si turisté užijí koncerty oblíbených umělců TV Šlágr.

„Tyto dovolené nabízíme exkluzivně třetím rokem a mají obrovský úspěch. Navíc jako jediní máme české lékaře, kteří ordinují přímo v daném hotelu. Pro klienty je to ideální kombinace, protože jim zajistíme kompletní péči – hotel, jídlo, moře, zábavu i lékaře,“ vypočítává obchodní ředitel KOVOTOUR PLUS Petr Kostka, podle kterého nároky turistů stále rostou.  „Když jsme s dotovanými pobyty pro seniory začínali, stačila jim mimosezóna. Dnes chtějí jezdit i v červenci a v srpnu, do lepších hotelů, ale chtějí je mít s výhodami a dostat něco navíc. Za pohodlí jsou ochotní si připlatit, místo zájezdu autobusem za deset tisíc volí raději letecký za patnáct.“

Navíc nezůstává jen u tradičního Jadranu, senioři se nebojí ani exotiky. „Přibývá klientů, kteří investují do dražších dovolených,“ říká Kateřina Náglová z CK Delfín travel, která se specializuje výhradně na seniory. „Trendem je Thajsko, které nabízíme jako klidný poznávací i pobytový zájezd, nikam klienty neženeme. Stále více jich vozíme do USA, do měst i národních parků. A nově nabízíme Čínu, kterou máme vypsanou asi měsíc a polovina míst už je obsazená,“ popisuje. Z evropských zemí mají starší turisté velký zájem o Albánii, kam Delfín travel v sezoně vypravuje jedno letadlo týdně. „Je to pro Čechy neprobádaná země, evropská exotika. A také je to poměrně levná země, ať už jde o potraviny, restaurace nebo taxíky, což je pro seniory zajímavé. Vozíme je tam už deset let a řadu z nich opakovaně,“ říká Kateřina Náglová.

 Lékařská péče, lepší přístup k moři a kratší výlety

Seniorská turistika má svá specifika, na která musí cestovní kanceláře myslet. „O seniory je potřeba pečovat jako o děti. I senior chce pětkrát denně jídlo, nějakou zábavu, a aby se o něj někdo postaral, kdyby mu nebylo dobře. Máme s tím dlouhodobé zkušenosti, dvacet let děláme ozdravné pobyty pro děti a tohle je srovnatelné,“ říká Petr Kostka. Zdůrazňuje také pohodlnou dopravu, protože dlouhé sezení v autobuse pro seniory už není. Celých třicet procent loňských klientů CK KOVOTOUR PLUS letělo poprvé v životě na dovolenou letadlem. Právě díky českým delegátům a lékařům se podle něj k cestám do zahraničí odhodlává stále více seniorů.

Výkonný ředitel Asociace cestovních kanceláří ČR Michal Veber u cílové skupiny seniorů zdůrazňuje kompletní zajištění služeb a program uzpůsobený fyzickým možnostem: „Klienti nechtějí chodit delší vzdálenosti, třeba běhat tři hodiny po městě za průvodcem pro ně už není.  Musí se vozit z místa na místo a na kopec vyvézt,“ vysvětluje. Oproti běžným zájezdům je potřeba zajistit lepší přístup k moři, plánovat jen kratší výlety a cestou častější hygienické zastávky.

Senioři vybírají zájezdy na veletrhu

Dalším specifikem této klientely je samotný prodej. Ve srovnání s mladšími věkovými skupinami se totiž daleko častěji odehrává klasickou formou, tedy nikoli na internetu, ale při osobním kontaktu s prodejcem. Senioři proto tvoří i vysoký podíl návštěvníků veletrhů cestovního ruchu, což cestovní kanceláře vítají. „Na veletrhu GO se krásně potkává nabídka s poptávkou. Už tři cestovky mi řekly, že se jim líbí, kolik tady je seniorů, kteří si zjišťují informace a vybírají zájezdy,“ potvrdil na letošním ročníku Michal Veber.

Vyšší návštěvnost seniorů podporují také vystavovatelé. „My si klienty sami zveme a nabízíme jim výhody. Pro seniora je návštěva veletrhu výlet a příjemně strávený den. Je dobře, že jim Veletrhy Brno dávají slevu na vstupném,” myslí si Petr Krč z CK Atis a zmiňuje ještě jednu podstatnou věc: senioři jsou věrní. „Máme klienty, kteří s námi jezdí každý rok dvacet i více let.“

Weitere News von der Messe

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše