Internationale Messe der Touristikmöglichkeiten in Regionen

Übersetzung nicht verfügbar.

Koupi zájezdu předchází v průměru 34 zadání do vyhledávače

Prodejní úspěšnost v cestovním ruchu stojí a padá s kvalitní propagací, která se dnes bez internetu neobejde. Jak zařídit, aby on-line marketing byl co nejefektivnější, radil veletržní seminář Moderní technologie v cestovním ruchu.

„Web je váš nejlepší obchodník, který funguje 24 hodin denně,“ zdůraznil zástupcům cestovních kanceláří Karol Veleba, spolumajitel mezinárodní strategické společnosti EFFECTIX, která klientům pomáhá efektivně řídit on-line marketingové aktivity a exportní marketing. V současnosti podle něj 90 % zákazníků používá různé platformy, čili je potřeba zajistit bezproblémovou funkčnost webu v mobilech a tabletech. Zmlsaného zákazníka zaujme jedině kvalitní a originální obsah, takže doporučuje investovat do atraktivních textů a samozřejmě i fotografií a videí, protože cestování je o emocích. Ale klíčovou otázkou je, jak zařídit, aby si potenciální zákazník zobrazil právě stránku s vaší nabídkou.

„Koupi zájezdu dnes předchází v průměru 34 hledání na Googlu,“ tvrdí Karol Veleba. Vedle vyhledávačů zákazníci v cestovním ruchu používají i další kanály, například servery pro rezervace ubytování, jejich recenze, stránky vybrané destinace, články z médií o dané oblasti aj. Rozhodnutí k nákupu tedy není impulsivní, ale vede k němu dlouhá cesta. Aby tato cesta dovedla zákazníka právě k vašemu produktu, je potřeba splnit aspoň jednu za tří podmínek. Být dlouhodobě zavedenou a dobře známou značkou, využít služeb agregátorů – porovnávačů typu booking.com, invia.cz, zájezdy.cz apod., nebo zaplatit kvalitní on-line marketing, který podle Karola Veleby přijde přibližně na stejné peníze, jako marže strhávaná porovnávačem nabídky. Vlastní kvalitní, účinný a tudíž nákladný on-line marketing si však mohou dovolit jen velcí hráči trhu. Pro menší společnosti, kterých je v oboru cestovního ruchu většina, bývá výhodnější využít služeb externí agentury specializované na digitální marketing. „Naši zákazníci mají v reklamě náskok, protože jenom PPC reklamu u nás dělá 7 specialistů, kteří neustále sledují technologický vývoj a používají novinky, bez nichž lze jen těžko držet krok s dravci na trhu,“ říká představitel společnosti EFFECTIX.

Důležitým nástrojem on-line marketingu zůstávají sociální sítě, kde roste význam otevřeného dialogu s fanoušky pro posílení vzájemné důvěry. Obchodní komunikace na Messengeru stále sílí a rozvíjí se zde využití umělé inteligence – tzv. chatbotů. V cestovním ruchu má velký význam vizuální stránka, proto je logický nárůst popularity Instagramu včetně jeho funkce Stories, která je ideální pro představení služby v hravém a zábavném duchu. A další výrazné proměny on-line marketingu mají následovat, třeba na Googlu už za pár let budeme vyhledávat hlavně pomocí hlasu.

Weitere News von der Messe

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše