Internationale Messe der Touristikmöglichkeiten in Regionen

Übersetzung nicht verfügbar.

Nejnavštěvovanější destinace jižní Moravy 2018? Brněnské výstaviště vítězí „mimo soutěž“

Jeden a čtvrt milionu lidí. To je návštěvnost brněnského výstaviště za rok 2018. Pokud by se veletržní areál započítával do statistiky turistických destinací, byl by čtvrtým nejnavštěvovanějším místem v České republice a absolutně nejnavštěvovanějším v Jihomoravském kraji. K rekordnímu výsledku přispěla řada výjimečných akcí pro veřejnost.

Festival RE:PUBLIKA, Olympijský festival a výstava Alfons Mucha: Dva světy. To jsou po boku úspěšných veletržních akcí tři největší důvody, proč Veletrhy Brno hlásí za rok 2018 extrémní nárůst návštěvnosti. Ještě před uzavřením auditu návštěvnosti je jasné, že počet lidí, kteří výstaviště navštívili, bude atakovat hranici 1 250 000. „Oproti roku 2017 se návštěvnost zvýšila přibližně o půl milionu osob, z toho tři zmíněné mimořádné akce tvoří asi 400 tisíc návštěvníků. I bez nich by tedy návštěvnost areálu meziročně vzrostla asi o 15 procent,“ upozornil generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

A zdůraznil, že rok 2018 skvěle ukázal, jak může fungovat spolupráce mezi Veletrhy Brno a městem Brnem jako vlastníkem společnosti. „Brno má ve veletržním areálu unikátní multifunkční prostor, který dokáže hostit prakticky jakoukoliv akci. To je jeho obrovská hodnota. A naopak my máme v Brnu silného partnera, který na výstaviště pomáhá přivést velmi atraktivní akce pro masovou veřejnost,“ pochvaluje si Kuliš symbiózu s městem.

Nejsilnější veletrhy? TECHAGRO a MSV

Z veletržních akcí, které výstaviště přivítalo, vyčnívají dvě události – veletrh zemědělské techniky TECHAGRO a Mezinárodní strojírenský veletrh. Obě stěžejní akce totiž hlásily vyprodané plochy. Zatímco jubilejní 60. mezinárodní strojírenský veletrh vyprodal všechny kryté plochy a obsadil tak víc jak 45 tisíc čtverečních metrů, TECHAGRO obsadilo i všechny venkovní prostory, navíc kvůli němu vznikla jedna montovaná hala na volné ploše u pavilonu P.

Jako by se do Brna vydala celá Praha

Návštěvnicky nejúspěšnější veletržní akcí byl právě veletrh zemědělské techniky, na který během pěti dnů přišlo přes 110 tisíc osob. Zahajovací den byl zároveň návštěvnicky nejúspěšnějším veletržním dnem roku – branami výstaviště prošlo přes 32 tisíc lidí. Víc jak dvacetitisícovou denní návštěvnost si připsaly i strojírenský veletrh a další dvě akce – Motosalon a Festival Life. Absolutně nejvíc lidí za jediný den pak do areálu přišlo během Majálesu.

Na úspěšný rok 2018 Veletrhy Brno upozorňují mimořádnou kampaní, která si pohrává s číslem rekordní návštěvnosti odpovídajícím shodou okolnosti počtu obyvatel Prahy. V kampani se tak na výstavišti obrazně potkají Jošt Lucemburský se svatým Václavem, který se stejně jako všichni ostatní obyvatelé Prahy jede podívat do Brna. „Tradiční Myslbekova socha svatého Václava je dokonalým protipólem Rónovy moderní sochy Jošta Lucemburského. Ve spolupráci s kreativní agenturou jsme tak obě historické osobnosti postavili provokativně proti sobě. Reakce jsou zatím převážně pozitivní. I z Prahy,“ zhodnotil vedoucí marketingu a komunikace Veletrhů Brno Jiří Smetana.

Nejnavštěvovanější akce roku 2018 na brněnském výstavišti

Absolutně

Festival RE:PUBLIKA 170 tisíc návštěvníků
Olympijský festival 157 tisíc návštěvníků
Veletrh TECHAGRO 116 tisíc návštěvníků

Průměrně za den

Veletrh TECHAGRO 23 tisíc návštěvníků za den
Festival LIFE! 17,5 tisíc návštěvníků za den
60. MSV 16 tisíc návštěvníků za den
Veletrh Motosalon 15 tisíc návštěvníků za den

Weitere News von der Messe

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše