Übersetzung nicht verfügbar.

Nebojte se zelené!

Zelená barva se stále častěji prosazuje jak v interiérovém designu, tak v nových kolekcích módních značek. Kdo se pořád bojí zařadit ji do svého šatníku, může se inspirovat třeba na stánku slovenské společnosti FAVAB, která se na brněnský veletrh vrátila po třech letech.

Světlejší odstíny zelené sluší spíše blondýnám, tmavé zase brunetám. Ale když se zelená vhodně zkombinuje s jinými barvami, může zalichotit každé ženě. Jak říká obchodní ředitelka společnosti FAVAB Viera Beniaková, čistě zelená pasuje málokomu, je to barva pro výraznou ženu, ale záleží i na tom, jak se podaří zakomponovat ji do outfitu. „Zelená se vždy prodávala poměrně špatně, ale teď přichází v opravdu velmi pěkných odstínech a v zajímavých kombinacích s dalšími barvami. V aktuálních trendech zelená znovu nastupuje a dokazuje, že může být opravdu krásná a dobře sladěná. Potom bude zelená slušet různým typům žen,“ domnívá se Viera Beniaková.

V nové kolekci značky FAVAB pro jaro a léto 2020 se setkáme třeba s tyrkysově zelenou nebo smaragdovou, ale samozřejmě nechybí ani další trendové barvy v čele se žlutou nebo bestsellery typu námořnického proužku. „Hlavně máme dobře vychytané střihy, které ženám sluší. Naše kvalitní úplety jsou příjemné na nošení a přizpůsobí se postavě, proto jsou tak oblíbené. Úplet totiž nemusí být obtažený, takže naše střihy jsou lichotivé i pro postavy větších konfekčních velikostí,“ vysvětluje obchodní ředitelka společnosti FAVAB, která vyrábí dámské vycházkové, společenské i business oblečení až do velikosti XXL.

Firma začínala před 27 lety s výrobou pánského prádla, ale zjistila, že její pánská trička kupují i ženy. „Líbila se jim naše kvalita materiálů, proto jsme začali  vyrábět dámské oblečení, které dnes tvoří už 85 procent produkce. Šijeme šaty, sukně, trička, saka, kalhoty, všechno úpletové a příjemné na nošení. Pánské prádlo a pyžama tvoří už jen asi 15 procent naší výroby, protože je kvalitní a vydrží pánům hodně dlouho, zatímco ženy obměňují šatník častěji,“ vysvětluje Viera Beniaková. Dnes má FAVAB velkoobchod a síť vlastních butiků na Slovensku, v České republice i v Rakousku. „Držíme exkluzivitu a dodáváme vždy do jednoho obchodu ve městě, jen v těch velkých máme odběratelů víc. A na veletrhu jsme, abychom oslovili majitele butiků v dalších městech,“ říká představitelka firmy. Na STYL podle ní přijedou obchodníci, kteří hledají něco jiného, čím by se odlišili, a s takovými odběrateli chce FAVAB spolupracovat. „Sedíme tu jen chvíli a už za námi přišli dva noví zákazníci. Účastníme se po třech letech a těší nás, že na STYL chodí lidé z nově založených obchodů. I prezentace  tady má úroveň, kterou móda potřebuje,“ pochvaluje si Viera Beniaková a dodává, že je potřeba vystavovat každý půlrok. „Třeba teď tu byla zákaznice, která od nás kupuje jen v létě, protože se zaměřuje na plavky a odebírá plážové šaty.“