GO a Regiontour

Translation is not available.

Velká cena cestovního ruchu potřinácté: ocenění se rozdělovala napříč celým Českem

Nejvýznamnější počiny na poli cestovního ruchu v sezoně 2019/2020 byly slavnostně vyhlášeny na podiu v pavilonu P. O vítězi kategorie Cestovní kancelář roku rozhodoval nový způsob hodnocení a nejvíce bodů získala CK Fischer.

„Z letošních přihlášek do Velké ceny cestovního ruchu jsem měla velkou radost, protože kvalita opět stoupla.  Zároveň porota zpřísnila hodnocení a rozhodla se oceňovat jen to nejlepší. Proto jsou mezi vyhlášenými skutečně jen mimořádné počiny,“ zdůraznila v úvodu ceremoniálu jednatelka pořádajícího vydavatelství COT media Eva Frindtová. V letošním ročníku uspěly třeba jáchymovský projekt spojující lázeňství s památkami UNESCO nebo propracovaný nápad představit Vysočinu jako filmovou destinaci.

Vyhlašování výsledků Velké ceny cestovního ruchu bylo tradičním vrcholem odborného doprovodného programu prvního veletržního dne. Ředitel veletrhů GO a REGIONTOUR Petr Maliňák při této příležitosti poděkoval vydavatelství COT za vynikající spolupráci a všem soutěžícím za jejich práci, která posouvá cestovní ruch dál.

Nová volba "cestovky" roku

O vítězství v ostře sledované kategorii Cestovní kancelář roku poprvé nerozhodovalo on-line hlasování široké veřejnosti, ale propracovanější způsob on-line ankety, který podle COT media zaručuje maximální objektivitu. Výzkum proběhl v říjnu a listopadu 2019 a zapojilo se do něj 4699 respondentů od 18 do 79 let. Dotazník zkoumal znalost cestovních kanceláří, jejich reálné využívání respondenty, spokojenost s poskytovanými službami, míru doporučení jednotlivých cestovních kanceláří i nejoblíbenější značku mezi tuzemskými cestovkami.

Na základě odpovědí byl spočítán index zákaznické spokojenosti. Vítězem se v tomto novém systému hodnocení stala CK Fischer, druhá příčka patří CK Alexandria a o třetí místo se podělily dva subjekty se stejným bodovým ziskem: Čedok a EXIM TOURS (loňský vítěz). Do výpočtů byly zařazeny pouze cestovní kanceláře, které působí v České republice, disponují platným pojištěním proti úpadku a získaly od respondentů aspoň 100 hodnocení.

Body pro Jáchymovsko nebo Východočechy

V dalších kategoriích Velké ceny cestovního ruchu rozhoduje o pořadí odborná porota složená z významných odborníků na cestovní ruch. Cenu Veletrhů Brno za Nejlepší lázeňský a wellness balíček převzaly Léčebné lázně Jáchymov za produkt „Týden na horách na vlně UNESCO“. Podle poroty kvalita tohoto balíčku výrazně vyčnívala nad ostatními přihlášenými, proto se rozhodla další ocenění v této kategorii neudělit.

Podobně skoupá porota zůstala v kategorii Start-up roku segmentu cestovního ruchu. Jediné ocenění zde získal projekt Cykloterapie v Ústí nad Labem, který má přidanou hodnotu v oblasti sociální odpovědnosti.

V kategorii Nejlepší elektronický projekt tradičně bodují Východočeši a ani letošní ročník nebyl výjimkou. Třetí příčka patří Krajskému úřadu Pardubického kraje a jeho turistickému portálu Vychodni-Cechy.info. Stříbro si odvezla společnost Revitalizace Kuks za projekt Rozšířená realita v Kuksu. Jednoznačným vítězem kategorie porota určila projekt Amazing places, který spojil výborný nápad s kreativním zpracováním a velmi dobrou komunikací na sociálních sítích.

V kategorii Nejlepší turistický produkt se hodnotí mj. i pozitivní přínos pro region. Třetí místo letos patří produktu „KLAPKA, filmová Vysočina poprvé“, který připravila příspěvková organizace Vysočina Tourism. Stříbro putuje do jižních Čech za produkt „Zlatá Stezka“. A vítězem je produkt „Technotrasa – surová krása“, který Moravian-Silesian Tourism postavil pevných historických základech a originalitě svého regionu.

Jeseníky YES

Poslední vyhlašovanou kategorií byla Nejlepší jednotná kampaň. Bronz vybojoval už jednou oceněný nápad z Vysočiny - „KLAPKA, filmová Vysočina poprvé“. Stříbro patří TIC Brno za kampaň „Osmdesátky v Brně“, která využívá aktuální téma, retro design i zajímavé propagační kanály. A vítězem jsou Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu za kampaň „YES Komplexní jednotná kampaň Jeseníky napříč kraji“. Jak konstatuje hodnocení poroty, jde o velmi propracovanou kampaň s napojením do dalších krajů, vhodnou podporou ze strany YESeníky Card a orientací na produkty pro handicapované.

Vedle Evy Frindtové a Petra Maliňáka letošní ocenění předávali také náměstek ministryně pro místní rozvoj David Koppitz, ředitel agentury CzechTourism Jan Herget, předseda Asociace cestovních kanceláří Vladimír Dolejš, prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Roman Škrabánek a náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Petr Hýbler.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše