Übersetzung nicht verfügbar.

Martin Tománek (Yamaha): Baví mě ten kolotoč

Do Yamahy přišel takříkajíc z druhého břehu. Dlouho o motorkách psal a firma mu hodila lano, jestli by pro ní nechtěl pracovat. Manažer komunikace tuzemského zastoupení Yamahy Martin Tománek se rozhodně v práci nenudí. Žije v nikdy nekončícím kolotoči a jak říká v rozhovoru, jen toho času na ježdění už tolik nemá.

Jak jste se dostal ke značce Yamaha?

Jako dlouholetý novinář a šéfredaktor časopisu Motocykl jsem viděl rozdíly v profilování i v prezentaci všech moto značek na trhu a do určité míry tak fungoval i jako nezávislý konzultant. Člověk zvenčí zkrátka vidí některé věci jinak. Yamaze se můj pohled na věc líbil a tak jsem od nich dostal nabídku odjet s nimi jednu sezonu. Teď už spolu startujeme třetí.

Co přesně máte v Yamaze na starosti?

Dělám zákaznické akce, vnitřní i vnější komunikaci, PR a sociální média. Prostě všechno to, co by se dělat mělo. Ale sám na to rozhodně nejsem: mám štěstí na super kolegy i dealery, takže je to týmová práce.

Můžete popsat svůj běžný pracovní den?

Rád bych, ale když nad tím tak přemýšlím, tak se mi kromě nekonečného mailování stereotyp úspěšně vyhýbá. Jinými slovy kolotoč. A to mě baví. Asi už bych nemohl dělat od do.

Kolik toho v rámci své práce na motorce najezdíte?

Teď už rozhodně ne tolik jako v minulosti, kdy jsem testoval a jezdil ven po akcích. Jde spíš o cílené vyjížďky buď s kamarády novináři nebo najíždění tras v rámci našich eventů, často focení. Nejvíc toho za sezonu asi najezdím v Brně, kde už leta funguju jako instruktor motoškol brněnského okruhu. Je tam skvělá parta profíků, kteří dělají pro lidi kurzy co dávají opravdu smysl. Motoškolu Start pro začínající bikery jsme si dokonce vzali s Yamahou pod patronaci – je to boží akce, která už pár nováčkům zachránila zadek. A lidé se nám vracejí!

Sám pro sebe se snažím držet enduro – letos pravidelně trénujeme s naším ambasadorem Honzou Révaiem, který se tak připravuje na další cestu s Vandráky. Je hodně šikovnej, myslím, že za chvilku bude učit on mě… ale zatím padáme zhruba stejně často…

Jak trávíte svůj volný čas?

Asi to mám trochu jinak, ale vždycky jsem měl to štěstí, že jsem se prací mohl bavit. A to pak žádná „padla“ moc neexistuje. Pokud potřebuju fakt vypnout, jdu na paddelboard. Žádné telefony, žádné maily, žádná tatra v protisměru… přitom bezva trénink na motorku.

Jaký nejsilnější zážitek jste na motorce zažil?

Možnost usednout za řídítka beru pokaždé jako obrovský dar. Je nakonec úplně jedno kam a na čem, důležité je umět vždycky přepnout do režimu maximální koncentrace a užít si každý metr. Je to životní styl a svým způsobem dost návyková droga.

Jaký je Váš oblíbený model?

Každý model má své, vždycky jde o to, kde a s kým jezdíte. Mě osobně je náturou nejblíže Ténéré 700. Jednoduchá, cenově dostupná ale velmi poctivě udělaná motorka na výlety i do terénu. Je to vtipné, protože lidé to mají často obráceně, ale mě teď baví malé objemy – třeba naše nová MT03 je úplně fantastický bike. Abych se hezky svezl, nepotřebuju už 200 koní, ale lehký a ovladatelný motocykl, který se snadno řídí.

Jak se loni Yamaze v Česku dařilo?

Prima, jsme spokojení, prodeje šly nahoru o téměř 30 procent. Je zkrátka vidět, že se lidé chtějí bavit, a že to, co děláme dává smysl. A hlavně, že je baví Yamaha.

Jaké máte v Yamaze plány na letošní rok?

Nebudu prozrazovat, jenom naznačím: budeme víc vidět, budeme za našimi zákazníky jezdit a zažívat s nimi všechny ty krásné chvíle, které k motorkám patří.

Máte nějaký sen, který si chcete splnit?

Mám dvě zdravé děti a ženu, která mi ještě nesbalila kufry. Víc nepotřebuju. Žiju teď a tady