Übersetzung nicht verfügbar.

SALIMA 2020 v netradičním termínu, ale s tradičně bohatou nabídkou

Brněnské výstaviště bude od 20. do 23. dubna hostit největší tuzemský svátek potravinářství a navazujících oborů. Premiéry nových produktů, nejmodernější technologie pro zpracování i balení, diskuse českých a zahraničních odborníků i zpětná vazba široké veřejnosti – to všechno se odehraje na již 32. ročníku Mezinárodního potravinářského veletrhu SALIMA. Kdo chce nové trendy vidět, zažít a třeba i ochutnat, neměl by si nechat ujít příležitost, která se opakuje jen jednou za dva roky.

Vystavují lídři českého potravinářského trhu

Značka SALIMA se vztahuje na celý komplex veletrhů, které spojuje téma potravin a nápojů. Většinu veletržní nabídky dnes tvoří technologie a suroviny potřebné k jejich zpracování, ale finální produkce stále zůstává velkým návštěvnickým lákadlem. Letošního ročníku se zúčastní přední domácí výrobci a lídři trhu v jednotlivých branžích. Vystavuje třeba firma Váhala a spol. s r.o., výroba a prodej masných a lahůdkářských výrobků, jako představitel nejlepší české řeznické a uzenářské tradice. Ze zpracovatelů mléka se představí například Polabské mlékárny nebo Bohemilk. Velmi silná bude sekce kávy, kde nechybí firmy jako J.J.Darboven, Nestlé Česko nebo Pavan Caffé. Na veletrhu mlynářství, pekařství a cukrářství MBK vystavují firmy jako Kornfeil, Jarospol Technology nebo Pekass a vrací se Melvia Trade. Zařízení pro obchod, hotely a veřejné stravování na veletrhu G+H předvedou mj. společnosti Hraspo, Montycon gastro, Retigo a Unox Distribution.

„Opět se ukazuje nezastupitelnost veletrhů v osobní komunikaci a přístupu ke klientům. Přece jen stále platí, že neprodává a nenabízí robot, ale člověk. A jen člověk je schopen naplnit baťovské heslo, že každý z účastníků obchodu musí na tomto obchodu získat, dnes se tomu moderně říká „win – win“. Proto nás velmi těší, že jsme pro ročník SALIMA 2020 zaznamenali návrat některých výrazných lídrů trhu, a to napříč obory,“ komentuje zájem o účast ředitel potravinářských veletrhů Martin Videczký.

Zahraniční i regionální speciality

Na veletrhu se představí také velké oficiální expozice Polska a Maďarska, přičemž veřejná podpora polského potravinářského exportu bude skutečně mimořádná: společnou účast polských firem zaštiťují Ministerstvo zemědělství i Národní agentura pro podporu zemědělství KOWR. Jak informoval Martin Videczký, s dalšími zeměmi pořadatelé vedou jednání o formách účasti. Velmi dobře se podle něj rozvíjí také spolupráce s agrárními komorami zastupujícími regionální producenty potravin a nápojů. Tradicí je například účast Regionální agrární komory Jihomoravského kraje s prezentací úspěšných firem z lokálních potravinářských soutěží. Posledního ročníku veletržního komplexu SALIMA se na jaře 2018 zúčastnilo 889 vystavujících a zastoupených firem. Téměř polovina prezentovaných firem byla zahraničních a brněnským výstavištěm za pět dnů prošlo 25 tisíc návštěvníků z 33 zemí.

Zmrzlináři se sladkými novinkami

Většina vystavovatelů si své novinky schovává jako překvapení až na veletrh, ale někteří už dopředu prozradili, na co se návštěvníci mohou těšit. Příkladem je Mlékárna Hlinsko a její Tatra Zmrzka zpracovaná s využitím přírodních barviv a mléka od českých farmářů. Její sortiment se každoročně obměňuje a aktuálně je v nabídce dvacet devět druhů příchutí zmrzlin s mléčným základem, čtyři druhy příchutí vodové zmrzliny a osm druhů příchutí ledové tříště. Tatra Zmrzka je na trhu od roku 2012 a za zmínku rovněž stojí sypká směs Frappé, ze které si při správném poměru připravíte ledovou tříšť nebo osvěžující ledovou kávu.

Kdo si potrpí na sladké mražené lahůdky, přijde si na veletrhu SALIMA 2020 skutečně na své, protože sekce zmrzlinářů očekává bohaté zastoupení. Chybět nebude mj. zmrzlina Carte d´Or od firmy Unilever ČR nebo oblíbená Česká zmrzlina z Opočna od Mlékárny Opočno (Bohemilk a. s.).

Návraty spokojených firem

Zájem o brněnské potravinářské veletrhy v posledních letech stoupá, což už minule potvrdily názory účastníků. „Letošní veletrh byl především o kvalitě. Běžných návštěvníků dorazilo z našeho pohledu méně, zato však přišli všichni zákazníci, se kterými jsme se potřebovali setkat, a potěšily nás obchodní úspěchy, které se nám tady podařilo vyjednat. V porovnání s rokem 2016 se úroveň veletrhu zlepšila - od podoby stánků přes návštěvníky až po celkově dobrou atmosféru, která v pavilonu vládla po celou dobu. Potěší mě, když si MBK bude svou atraktivitu zvyšovat i nadále,“ řekla Martina Kornfeilová, ředitelka marketingu a obchodu v rodinné firmě Kornfeil.

Spokojen byl i spolumajitel firmy Jarospol Technology František Jaroš: „Za naši společnost mohu říct, že jsme se vším plně spokojeni. Hlavní výhodnost účasti na veletrhu MBK vidím v tom, že je to ideální místo pro setkávání firem, které by se za normálních okolností setkávaly těžko. Veletrhu přeji, aby šel jen a jen dopředu.”

Martin Galla ze společnosti Hraspo, která dodává kvalitní technologie pro gastroprovozy, v roce 2018 ocenil obchodní přínos veletrhu G+H: „Vystavujeme zde každé dva roky a vždycky tu najdeme něco nového, nové kontakty.” Jiří Štursa na veletrhu SALIMA 2018 zastupoval italskou společnost Panini a vyzdvihl hlavně vysokou návštěvnost: „V průměru jsme navázali přibližně deset nových kontaktů denně a nadchly nás četné zahraniční návštěvy. Objevili se zde lidé z Polska, Ruska, Tuniska, Pákistánu nebo Libye.“

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše