OPTA

Übersetzung nicht verfügbar.

SOVER: “Český, resp. česko-slovenský trh akci jako OPTA potřebuje“

Spolumajitel společnosti SOVER Pavel Šebík si stále přesně vzpomíná na první ročník veletrhu OPTA a tehdejší hektickou dobu plnou nadšení. Brněnskému výstavišti už jeho firma zůstala věrná a na Optě ještě nikdy nechyběla. V rozhovoru si přečtete proč.

Vzpomenete si ještě na první ročník veletrhu? Co jste od Opty očekávali a jak se tato představa v průběhu let naplnila? 
Na první ročník veletrhu v roce 1995 si vzpomínám velice přesně, zatímco většina následujících ročníků už mi trochu splývá. Byla to zásadní změna oproti předchozím hotelovým akcím s jednoduchou prezentací brýlí, protože výstaviště nabízí naprosto jinou a vyšší úroveň, samozřejmě rovněž za naprosto jiné peníze. Hlásili jsme se tehdy s velkým očekáváním, a jistě nejen my. Byla to úplně jiná doba, plná nadšení, na první ročníky jezdili všichni zákazníci, přijeli na celou dobu konání akce, bavili se a přitom i nakupovali. Takže veškerá očekávání byla obvykle i překonána. Postupem doby však zájem některých účastníků z obou táborů začal upadat, možná je to logický důsledek dnešní doby a „pokroku“, v každém případě škoda, protože výstava jsou vystavovatelé a návštěvníci společně. Bez jednoho nebo druhého výstava postrádá smysl.

Kam se za 25 let posunula vaše firma? Nabízeli jste tehdy něco jiného než dnes? 
V průběhu 25 let existence veletrhu se náš sortiment měnil v závislosti na požadavcích optického trhu. Zpočátku tvořily velkou část naší nabídky sluneční brýle a kromě dioptrických obrub jsme nabízeli i krásná luxusní pouzdra, šňůrky, řetízky na brýle, čisticí prostředky na brýlová skla.  V průběhu let se tato skladba měnila ve prospěch jen dioptrických  a slunečních brýlí, u slunečních brýlí jsme přešli na polarizační čočky a pouzdra se stala standardní součástí balení většiny brýlí.

Jaký sortiment návštěvníci najdou na vašem letošním stánku? 
Najdou u nás kompletní nabídku pro všechny věkové kategorie –  brýlové obruby pro děti i dospělé v širokém cenovém rozpětí a z různých materiálů včetně titanu, dále polarizační sluneční brýle za velmi zajímavé ceny. Kromě toho nabídneme našim zákazníkům lehké občerstvení, jak u nás bývá každoročně zvykem.

Chystáte se je překvapit nějakou novinkou?
Novinky našim zákazníkům představujeme neustále v průběhu celého roku. Právě rychlost, se kterou uvádíme na trh nové modely, pokládáme za jednu z konkurenčních výhod. Pro letošní veletrh OPTA jsme připravili  novou kolekci v poslední době velmi populárních obrub se slunečním klipem na magnet, a to v dámském a juniorském provedení s výraznými barevnými stranicemi a za stále výhodné ceny. Dále představíme kolekci unisexových brýlí ElevenParis „podepsaných“ tajuplným a kontroverzním anglickým streetartovým graffity umělcem Banksym.  Kromě těchto lahůdek ukážeme pochopitelně řadu novinek i ve všech zbývajících kolekcích.

OPTA je už 25 let součástí vaší obchodní a marketingové strategie. Co pro vás každoroční účast znamená a co vám přináší? 
Každoroční účast na veletrhu OPTA považujeme za svoji „povinnost“. Chceme být v těsném kontaktu se svými zákazníky, vždy se na všechny velice těšíme, s mnohými jsme za ta bezmála tři desetiletí navázali více než jen obchodní vztahy. Kromě možnosti prezentovat nabídku zboží jinou formou než jen z kufrů prostřednictvím návštěv našich obchodních zástupců v optikách je pro nás veletrh rovněž i velkou společenskou příležitostí setkat se s našimi přáteli, zavzpomínat a popovídat si také o běžných radostech a starostech. Svojí účastí opakovaně dokazujeme, že patříme k těm výraznějším hráčům na trhu.

Myslíte si, že český trh Optu potřebuje? 
Každý trh potřebuje nějakou více či méně pravidelnou akci spojenou se setkáváním odborníků, prezentací novinek, odbornými přednáškami apod.  A je vždy na vyspělosti a požadavcích toho konkrétního trhu, zda taková setkání realizovat jednou či vícekrát ročně, v pronajatých prostorách hotelu či na výstavišti s maximálním komfortem pro všechny. Jsem přesvědčen, že náš český, resp. česko-slovenský trh takovou akci jasně potřebuje a brněnské výstaviště pro ni díky své poloze v rámci Česko-Slovenska, svým zkušenostem a tradici nabízí vhodné podmínky.

Umíte si představit, že  budete na veletrhu Opta vystavovat i za 25 let? Co mu do budoucna přejete?
Dnes je složité dělat nějaké prognózy do budoucna, v mnohých jiných oborech tradiční výstavy končí, v době moderních technologií, internetu, sociálních médií apod.  je více způsobů propagace a více možností, jak komunikovat se zákazníkem. U některých našich zákazníků máme pocit, že v poslední době zájem o tradiční vystavovatelské akce klesá. Vše se mění a vyvíjí tak rychle, že si netroufám odhadovat tak daleko dopředu, zda se takové veletrhy budou ještě pořádat. Pokud ano a OPTA tu bude i za 25 let, věřím, že tomu tak bude i s naší podporou.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše