Blue Rent přivezl zámek na kolech

Dostanete při jeho prohlídce papučky jako na zámku. A ono to jako v paláci vlastně je. V nejnovějším modelu obytného vozu Concorde Centurion taky jen ohromeně koukáte a bojíte se na cokoliv sáhnout.

Za vše mluví jeho cena – 750 000 euro, tedy zhruba 19 milionů korun. Nablýskaný koráb momentálně stojí v pavilonu F brněnského výstaviště, kam jej na veletrh Caravaning Brno dovezla firma Blue Rent. Kdo by se chtěl dovnitř podívat, stejně jako na zámku se dovnitř dostane jen s průvodcem. „Je to určitě největší magnet naší expozice, protože lidé mohou vidět to maximum, co se dnes dá v obytném autě udělat. Stále jde o kategorii M1, tedy osobní auto, ale je to naprosto nová generace konstrukce i vnitřního prostoru,“ vysvětluje Filip Guryča, jeden ze dvou zakladatelů Blue Rent. Na Caravaningu jsou stálými hosty, letos už potřinácté, a letos kromě krasavců z řady Concorde přivezli také legendární Westfalii a Pössl.
Luxusní Concorde se rozměry blíží autobusu, velkorysý je samozřejmě vnitřní prostor a jednotlivé části, od ložnice, koupelny, kuchyně, po obytnou část. Usadí vás třeba na elektricky polohovatelné křeslo. „Je to zřejmě vůbec to nej, co tu kdy bylo. Jedeme dál a dál jak v kvalitě, tak v luxusu pro zákazníky,“ poznamenal Guryča.

Pro kolik lidí je vůz určen?
Primárně pro dva, cestovat v něm ale můžou tři lidé. Ale klienti, kteří si takový vůz pořídí, stejně víc jak ve dvou necestují.

750 tisíc euro, to rozhodně není malá částka. Jsou v Česku kupci?
Ano, jsou. Jde o jednotlivce, to je jasné, ale jeden vůz už jsme prodali a čekáme na další pro druhého zájemce.

Máte pocit, že trh i s luxusními vozy jde nahoru?
Určitě. Těch, co by koupili Concorde Centurion není tolik, ale vozy o třídu nižší se skvěle prodávají. Říkám o třídu nižší, ale to stále znamená velký luxus, auta o hmotnosti 12 tun, stále s garáží vespod, luxusní vybavení. A pozorujeme jednu změnu – zatímco dřív si lidé vozy půjčovali, dnes raději investují a kupují si je.

Je to jako apartmá v pětihvězdičkovém hotelu a vyzývá k mnohaměsíčním cestám…
A vidíte, klienti ty vozy poté využívají úplně stejně jako lidé, kteří si pořídí za milion tříapůltunové auto. Vyráží třeba jen na víkendy. A vlastně jsou i ti stejní lidé, jen se rozhodli investovat, chtějí větší komfort, v němž by se cítili jako doma. Vložili peníze do pohodlí. Protože uvnitř luxusních vozů je vše, na co si jen vzpomenete – od teplovodního tiopení, topení v podlahách, v zimě nemáte problém cokoliv usušit… to jsou věci, které zákazníci oceňují.

Jaká věková skupina si vaše vozy zakoupí?
U nás zůstává nejčastěji věková skupina 50+. I když teď jsme měli nejmladšího zákazníka – čtyřicetiletého a koupil si toto auto (menší).

Rozhoduje o koupi nakonec muž, nebo žena?
Záleží, jestli přijdou spolu. (smích) Velmi často design, a to, jak auto vypadá vevnitř, rozhoduje. Žena sleduje úplně jiné věci než muž.

Dá se říct, že každý vůz je unikát?
Všechno dovedeme podřídit přání zákazníka. Existuje dlouhý seznam toho, co si může navolit. Pokud jsme schopni jejich požadavky technologicky zvládnout, není problém.

Jezdí se dnes v obytných vozech spíše ve dvou, nebo celé rodiny?
Je zhruba vyrovnané, ale rodinné cestování se začíná zvedat.

Vy sám máte ještě čas karavanem jezdit?
Ano, samozřejmě Jezdím, hlavně pak v zimě. Zaprvé v tu dobu už není tolik práce, ale hlavně mám zimu rád. Úplně zezačátku jsem vlastně se zimním karavaningem začal. Byl to Pössl, což byla moje láska na první pohled. Ty vozy jsou skvělé a máme je stále v nabídce. Concorde byl zase náš vzdálený sen, který se nám povedl.

Na trhu fungujete od roku 2003 a vypadá, že se vám velmi daří…
Tak to musím zaklepat (ťuká na dřevěný stolek), daří. I když to stojí hodně sil… a upřímně také peněz.

Podaří se vám i ty luxusní vozy prodat přímo na veletrhu?
Ano. Před dvanácti lety byl náš první – a nový, to je potřeba podotknout – Concorde prodaný hned ve čtvrtek ráno. Poprvé, když jsme tu vystavovali.