Do města i do přírody. V Dánsku vyrábějí univerzální dětské boty

Krásná a zároveň pohodlná a funkční obuv Bundgaard si zakládá na výběru prvotřídních materiálů. Aktuální zimní kolekce zaujme malé parádnice zlatými potisky, zatímco rodiče ocení vnitřní zateplení vlnou a membrány zaručující nepromokavost.

Značka Bundgaard je nejstarším výrobcem dětské obuvi ve Skandinávii. Už v roce 1904 se jako úplně první v Dánsku začala specializovat na boty se zdravým a přirozeným tvarem. Pokračuje v tom dosud a její slušivou a současně funkční obuv dnes můžete koupit i v Česku a na Slovensku. Na veletrhu KABO se prezentuje potřetí v řadě a díky mimořádné kvalitě si zde nachází stále více příznivců. „Obchodníci jsou při zavádění nových značek opatrní, ale když s námi někdo začne spolupracovat, je spokojený a vrací se. Jsou to boty pro zákazníky, kteří si rádi připlatí za něco originálního a hodně kvalitního, co dítě využije při různých příležitostech,“ říká  obchodní zástupkyně společnosti Bundgaard Jana Králíčková, která za největší přednost dánské značky pokládá právě univerzálnost. „V těchto botách dítě udělá parádu ve městě a pak si zařádí v přírodě. Bez problémů to vydrží, díky kvalitním materiálům se výborně udržují a jsou téměř nezničitelné,“ říká.

Celokožené boty mají flexibilní podrážky z přírodní gumy a klasický skandinávský styl. Děti od nejmenších batolat až po velké slečny si u značky Bundgaard vyberou ze široké nabídky designů. Aktuální kolekce pro podzim a zimu 2019/2020 zahrnuje různé tvary, výšky, střihy a samozřejmě i barvy včetně barevných tkaniček, zipů a podrážek. Převládá zde přírodní barevnost s odstíny podzimního lesa, novinkou pro letošní rok jsou módní zlaté potisky. Teenagerům nabízí sportovnější boty typu sneaker, pro slečny jsou k dispozici elegantnější městké verze. Výroba probíhá většinou v Portugalsku, odkud jsou i materiály. Téměř vše je vyrobeno z měkké odolné kůže přizpůsobující se pohybu, zateplené vlnou a nepromokavé díky membráně. Unikátní je i rozsah velikostí, který sahá od čísel 18 až po 42 u některých modelů. „Bundgaard počítá s tím, že některým slečnám dnes vyroste noha velmi brzo, ale dámská obuv je pro ně příliš široká,“ vysvětluje Jana Králíčková.

Na veletrhu KABO se dánská značka představuje potřetí a nachází zde nové odběratele z České republiky i Slovenska. „Je to pro nás zároveň důležitá zpětná vazba, protože tady zjišťujeme, co se českému a slovenskému trhu líbí. V Dánsku je Bundgaard v dětské obuvi jednička a velký odbyt má třeba v Německu, ale každý trh je jiný a preferuje jiné barvy a jiný styl,“ říká Jana Králíčková. Dánská značka u nás narazila třeba s teplými vlněnými papučemi, které mají úspěch v chladných skandinávských domácnostech, zatímco české děti jsou zvyklé na papuče textilní a s větracími otvory.