Mezinárodní strojírenský veletrh

61. mezinárodní strojírenský veletrh ukázal budoucnost průmyslu

Roboty, internet věcí, systémy virtuální simulace i řízení pomocí umělé inteligence – letošní MSV potvrdil masivní nástup digitálních technologií do průmyslové praxe. Všechny kryté plochy výstaviště byly vyprodány a největším středoevropským veletrhem žilo celé Brno. Expozice 1 662 vystavujících firem z 30 zemí si za pět dní prohlédlo více než 81 tisíc návštěvníků. Firmy byly spokojeny jak s počtem, tak s kvalitou návštěvníků a se zájmem o své produkty.

Vládní představitelé na veletrhu

Význam letošního MSV podtrhla přítomnost téměř celé české vlády, a to nejen na Sněmu Svazu průmyslu a dopravy ČR, který je tradičním diskusním fórem zaměstnavatelů a vlády, ale i na oficiálním zahájení MSV. K VIP hostům prvního veletržního dne patřili premiér Andrej Babiš, místopředseda Senátu PČR Milan Štěch, místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová, místopředseda vlády a ministr obchodu a průmyslu Karel Havlíček, ministr zahraničních věcí Tomáš Petříček, ministr dopravy Vladimír Kremlík, ministr životního prostředí Richard Brabec, ministr zdravotnictví Adam Vojtěch, ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová, ministr zemědělství Miroslav Toman a ministr školství mládeže a tělovýchovy Robert Plaga.

Vysoký zájem zahraničí a rekordní doprovodný program

Atraktivitu českého trhu potvrdila mimořádně vysoká účast zahraničních firem a odborníků. Ze zahraničí přijelo 829 firem, tj. polovina všech vystavovatelů, přičemž nejvyšší zastoupení měly Německo, Slovensko, Čína, Itálie a Rakousko. Ve velkém rozsahu byly kolektivními účastmi zastoupeny zámořské země jako Čína, Indie a Tchaj-wan. Japonské a jihokorejské firmy vystavovaly přes svá evropská zastoupení.  Veletrh si prohlédla řada zahraničních delegací a obchodních misí, které přicestovaly mj. z Indie, Jihoafrické republiky, Ruska, Běloruska, Ukrajiny, Slovenska, Severní Makedonie a Bavorska.

Už loňský 60. MSV přinesl rekordní počet 79 doprovodných akcí a letos se podařilo laťku dále zvýšit. Během pěti dnů se uskutečnilo neuvěřitelných 91 setkání – konferencí, workshopů, seminářů i panelových diskusí – v celkovém trvání 206 hodin, což byl téměř pětinásobek otevírací doby veletrhu. MSV tak potvrdil svoji roli klíčové diskusní platformy pro podporu inovací i navazování obchodních kontaktů mezi českými a zahraničními podnikateli. Řešila se aktuální témata jako 3D tisk, digitalizace průmyslu nebo cirkulární ekonomika. Velký zájem byl o třídenní B2B projekt Kontakt-Kontrakt s účastí 289 firem z 23 zemí a 500 obchodními jednáními. Úspěšný byl také jednodenní veletrh pracovních příležitostí JobFair MSV a třetí ročník projektu organizovaných a komentovaných prohlídek veletrhu MSV TOUR.

Digitální továrna – transformace průmyslu na vlastní oči

Hlavní téma ročníku Digitální továrna 2.0 rezonovalo celým veletrhem a řešení zaměřená na digitalizaci průmyslu byla k vidění ve všech halách. Zapojení robotů do výroby a automatizovaná řešení jsou na MSV už dlouho standardem, ale letošní novinkou byl posun od nákupu jednotlivých technologií k jejich vzájemnému propojení. V pavilonu A1 vyrostla speciální expozice Digitální továrna, kde partneři v čele s firmami Microsoft a ABB předvedli digitalizaci výroby v praxi. Autonomní řízení pomocí umělé inteligence, vzájemná komunikace výrobních zařízení i využití digitálních dvojčat jako operačních agentů – budoucnost průmyslu si návštěvníci MSV prohlédli i vyzkoušeli prostřednictvím virtuální reality. Škoda Auto zde vystavila prototyp elektromobilu ŠKODA VISION iV. Na projekt navázala celodenní konference Digitální továrna 2.0 – Česko jako průmyslová velmoc, kde přední odborníci prezentovali fenomény jako strojové samoučení nebo blockchain.

Česká republika jako partnerská země MSV a The Country For The Future

Tradiční koncept partnerské země MSV letos získal novou podobu, když se do této zvýrazněné pozice dostala Česká republika. Pavilonu Z dominovala Česká národní expozice The Country For The Future, která demonstrovala ekonomický potenciál země a sloučila pod jednu střechu veškeré služby podnikatelům. Poprvé v historii vystavovaly všechny státní organizace spojené s průmyslem nebo podporou exportu společně. Bylo jich celkem 13 – Agentura pro podnikání a inovace, CzechInvest, CzechTrade, Česká exportní banka, Českomoravská záruční a rozvojová banka, Česká rozvojová agentura, Exportní a garanční pojišťovací agentura, Ministerstvo obrany, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zahraničí, Strojírenský zkušební ústav, Technologická agentura ČR a Úřad průmyslového vlastnictví. Česká národní expozice tak nabídla služby a asistenci státu podnikům v každém životním cyklu podnikání, od podpory start-upů a podnikatelských inkubátorů přes exportní asistenci, exportní financování a pojištění až po ochranu duševního vlastnictví, zkušebnictví a certifikaci. V expozici probíhal nepřetržitý doprovodný program a interaktivní formou byla představena nová Inovační strategie ČR 2019–2030.

Veletrhy Brno během MSV představily koncept festivalu Start Me Up, který připravují ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu. Cílem festivalu je propojit start-upy a inovační firmy s potenciálními zákazníky i investory, kteří se tradičně strojírenského veletrhu účastní. Festival Start Me Up by se měl konat souběžně s MSV 2020.

Veletrhy Transport a Logistika a ENVITECH drží s MSV krok

9. veletrh Transport a Logistika ukázal, že také dopravní a logistické firmy se intenzivně připravují na požadavky digitalizovaného průmyslu. O účast byl letos velký zájem. V dlouho dopředu vyprodané hale A2 a na přilehlé volné ploše se představilo 115 vystavovatelů z 12 zemí. Nabídka firem se výrazně zaměřila na IT řešení pro logistiku, nechyběla ani vzorová balicí a expediční linka prezentovaná v projektu Packaging Live.

Odpovědný přístup k životnímu prostředí a přírodním zdrojům se stává nedílnou součástí průmyslového podnikání. Veletrh technologií pro ochranu životního prostředí ENVITECH letos přivítal 44 vystavovatelů ze 7 zemí. Zvýrazněným tématem veletrhu ENVITECH i MSV byla Cirkulární ekonomika jako systém opětovného využívání materiálů, které udržujeme v oběhu co nejdéle. Tématu se věnovala řada doprovodných akcí včetně mezinárodní konference, na které byl založen Český cirkulární hotspot – platforma pro spolupráci při zavádění cirkulárních inovací jak v českém, tak globálním měřítku.

Většina Zlatých medailí MSV 2019 zůstala v Česku

Nejlepší exponáty opět soutěžily o prestižní Zlaté medaile MSV. Odborná hodnotitelská komise udělila šest hlavních cen a jedno čestné uznání, za celoživotní dílo byl navíc oceněn profesor Jaroslav Kopáček. Zlatou medaili za inovaci ve zpracovatelské technologii získala společnost Ceratizit za svůj nástroj FreeTurn. Za inovaci výrobního stroje dostal cenu vystavovatel CNC Invest, který do soutěže přihlásil dlouhotočný CNC obráběcí stroj s dvanácti řízenými osami. Za inovaci komponenty ve strojírenství byl oceněn vystavovatel ZKL Bearings CZ a jeho asymetrické radiální soudečkové ložisko s kazetovou klecí. Za inovaci v automatizační technice a řešení bezpečnosti robotických pracovišť získalo ocenění měkké opláštění Airskin výrobce Blue Danube Robotics. Vystaveno bylo na expozici ALTEG Bohemia. Za inovativní návrh elektrického pohonu kol elektromobilu dostal cenu sportovní elektromobil StudentCar SCX, který vznikl na VŠB-Technické univerzitě Ostrava. V kategorii inovací v automatizační technice zabodovalo digitální dvojče výrobní buňky z Ústavu výrobních strojů, systému a robotiky Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.

Čestné uznání v kategorii inovací v transportu a logistice získal chytrý zásilkový box Tučňák společnosti TEXTILECO. Box je poháněn solární energií, obsahuje vnitřní i venkovní USB porty, bezpečnostní dveře, čidlo na světlo a do budoucna i variantu s lednicí.

V Press centru se akreditovalo 262 zástupců médií z deseti zemí. Incomingové mise novinářů přijely z Polska, Slovenska, Maďarska, Německa, Rakouska, Velké Británie, Švýcarska a Turecka.

Ohlasy vystavovatelů

Jindřich Vaňous, Country manager společnosti KUKA
Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně je pro společnost KUKA prestižní záležitostí. Na přípravě expozice začínáme pracovat v podstatě hned po skončení veletrhu. Z MSV si odvážíme několik desítek cenných kontaktů a potenciálních nových zákazníků.

Eva Málková, vedoucí marketingu společnosti ŽĎAS
Pro naši firmu je MSV významné hlavně z hlediska propagace. Je to příležitost ukázat naše novinky, ohromit nové zákazníky a připomenout, jak silnou pozici na trhu máme.

Thomas Alijew, ALFLETH Engineering, Švýcarsko
MSV Brno je pro nás tradiční a nejvýznamnější veletrh ve střední a východní Evropě. Potkáváme se zde se zákazníky nejen z České republiky, ale z celého regionu střední Evropy. Hodnotím velmi dobrou letošní návštěvnost včetně mnoha návštěvníků ze Slovenska.

Ivana Geistová, manažerka marketingu Yamazaki Mazak Central Europe s.r.o.
Naše každoroční účast dokládá, že se jedná o prestižní událost v ČR. Vysoká návštěvnost, stálí i noví zákazníci a vřelý přístup jsou jen zlomek z veletržního dění u kterého nesmíme chybět.

Jiří Marek, jednatel společnosti DMG MORI Czech s.r.o.
Pro naši firmu je to vždy tradiční účast. MSV je veletrh, kde je nesmírně důležité být. Je to místo pro setkávání i příležitost prezentovat novinky. Když se náhodou ocitneme na rozcestí, kam se v technologiích posouvá střední Evropa, MSV vždy jasně objasní aktuální průmyslová témata a pomůže najít nový směr.

Petr Duchoslav, ředitel marketingu FANUC Czech s.r.o.
Týden, kdy jsme opravdu vidět, je vždy na podzim a vždy je spojován s Mezinárodním strojírenským veletrhem. Je to příležitost zjistit trendy a hlavní motivy, které se ve strojírenství daný rok prezentují. Z  MSV odcházíme vždy plní inspirace a nových nápadů.

Soňa Alexová, vedoucí marketingu společnosti Schunk
Protože jsme brněnská firma, MSV bereme jako akci, kde rozhodně nechceme chybět. Jde přeci o image. Příští rok nás čeká oslava 15 let na českém trhu a tuto událost určitě promítneme i do MSV.

Julius Bělička, obchodní ředitel, Robotika a Automatizace, ABB s.r.o.
Veletrh je pro nás příležitostí, jak představit projekty ABB a našich partnerů a jak mezi veřejností šířit povědomí o tom, že jsme inovativní společnost, která svoje aktivity zaměřuje na budoucnost. Co se týče návštěvnické účasti na našem stánku, odhadujeme, že letošní počet i poměr stávajících klientů vůči novým zákazníkům bude minimálně stejný jako loni.

Veronika Němcová, ředitelka komunikace, Siemens s.r.o.
Naše společnost jako tradiční účastník MSV využívá veletrh k tomu, abychom se setkali se stávajícími zákazníky a oslovili nové, ať už formou prezentace na stánku nebo účastí na akcích v rámci doprovodného programu a panelových diskusích, které byly podnětné.

Hedvika Hendrichová, Misan s.r.o.
MSV přináší pro Misan vždy něco nadstandartního. Nachází nás zde zákazníci i studenti středních a vysokých škol, kteří zde domlouvají odborné stáže nebo témata pro závěrečné práce.

Libor Kuchař, generální ředitel KOVOSVIT MAS Management, a. s.
Strojírenský veletrh je pro nás příležitost promluvit u jednoho stolu s našimi partnery a zákazníky z tuzemska, ale i ze Skandinávie, Ruska nebo Číny. Stále jej máme zaznačený každý rok v kalendáři jako důležitou položku.

Dr. A.R. Sihag, ministerstvo těžkého průmyslu v Indii
Přijeli jsme sem, abychom přivezli naše vystavovatele uzavřít obchod s českými partnery. Mezinárodní strojírenský veletrh jsme využili pro představení našich výrobků a také pro výměnu technologického pokroku. Samozřejmě, že se také rádi podíváme na novinky v oblasti strojírenství, které zde všichni prezentují.

Péter Kiss-Parciu, maďarský náměstek státního tajemníka a ministerstva zahraničních věcí a obchodu
Bylo skvělé, že jsme na MSV mezi velmi úspěšnými firmami mohli prezentovat náš projekt podpory spolupráce malých a středních firem ve střední Evropě (CED). Věřím, že maďarské malé a střední firmy během veletržního týdne dohodnou nové přínosné kontrakty.

Martin Volný, obchodní zástupce společnosti Prima Power
Letos jsme zde už třetím rokem sami za sebe a MSV bereme jako hlavní událost vystavovací sezóny ve střední Evropě. Kladně hodnotíme zejména možnost setkat se s našimi zákazníky a objevit ty nové.

Zuzana Novotná, vedoucí oddělení technika a řízení společnosti Šmeral
Patříme k tomu zlomku firem, které vystavují už po jednašedesáté. Tradice a význam tohoto veletrhu se u nás odráží zejména v tom, že chceme našim zákazníkům, dodavatelům i potencionálním pracovníkům prezentovat naši pozici na českém trhu. Je to příležitost pro získání nové inspirace a vize pro nejnovější trendy ve strojírenství.

Jindřich Kára, marketingový specialista Stäubli Systems, s.r.o.
Letos jsme zaznamenali přes 800 registrovaných zájemců o naši prezentaci. Už jen toto číslo vypovídá o faktu, jak důležité je být na MSV. Jedná se o top veletrh plný možností pro navázání nových spoluprací v oboru.

Markéta Búřilová, Fronius
Pravidelná účast na MSV je pro nás skvělá příležitost, jak ukázat všem, že jsme silnou firmou s předním postavením na tuzemském trhu. Návštěvnost MSV opět předčila naše očekávání a my tak mohli všem zájemcům prezentovat naše aplikace.

Petr Blahut, technický poradce zákazníka společnosti BÖLLHOFF S.R.O.
Letos se nám poprvé stalo, že zájemci o naši prezentaci museli čekat, než se na ně dostane řada. I z tohoto pohledu je tak jasně patrné, na jak prestižní úrovni se MSV nachází.

Martin Brunclík, obchodní ředitel společnosti ARC-H a.s.
Tím, že jsme v letošním roce představili několik revolučních exponátu v oblasti ručního a robotizovaného svařování, jsme na veletrhu získali celou řadu kontaktů i významných zakázek z této oblasti. Veletrh byl pro nás jednoznačně úspěšný, napříč všemi našimi divizemi, zejména dodávkami pro průmyslu 4.0.

Jan Homola, organizátor Fóra aditivní výroby
Konferenci věnovanou tomuto tématu jsme při MSV uspořádali již pošesté. Zájem naprosto předčil mé očekávání, přišlo přes 400 účastníků. Vnímám to jako indikátor toho, jak obor 3D tisku rychle a dynamicky roste. Letos jsme se tematicky zaměřili na 3D tisk kovů, tedy na nejdražší a nejsofistikovanější zařízení, určená pro náročné zákazníky. I přes odbornost konference přišlo téměř dvakrát více lidí, než jsme plánovali.

Josef Sláma, generální ředitel Renishaw pro Českou republiku
Na veletrh jezdíme pětadvacet let s tím, že od něj máme konkrétní očekávání, a to jak z pohledu komunikace a rozvíjení vztahů s našimi stálými zákazníky, tak z hlediska vytvoření nových obchodních příležitostí.

Jiří Lebloch, obchodně technický zástupce, Interoll CZ, s.r.o.
Být na MSV je otázkou prestiže a naši tradiční zákazníci očekávají, že se tu s námi opět po roce setkají. Samozřejmě se u nás zastavují i lidé, kteří o nás ještě neslyšeli a které zaujali naše produkty na stánku.

Martin Řehák, produktový trenér, Linde Material Handling
Veletrh je ideálním prostorem pro setkání se zákazníky a příjemnou diskusi o tom, co chtějí či nechtějí. Vyzdvihl bych, že na stánku nás navštěvují hlavně lidé s konkrétními dotazy a představou, co potřebují, takže je to pro nás správná cílová skupina.

Radek Zajíc, vedoucí obchodního oddělení, DENIOS s.r.o.
Na MSV tradičně zveme naše stálé zákazníky, neboť během hektického roku není vždy čas setkat se osobně se všemi a popovídat si. Zde je k tomu vhodné prostředí, snažíme se této příležitosti co nejvíc využít a představit naše novinky.

Jiří Malůš, jednatel, DATRON TECHNOLOGY
Přínos veletrhu vidím mimo jiné v kontinuitě, která pomáhá vytvářet náš vztah k zákazníkovi a posilovat jeho důvěru k nám jako ke společnosti. Když zákazník přijde na stánek první rok, vrátí se druhý a třetí rok stroj koupí, je to i odraz toho, že vidí, jak se vyvíjíme, že jsme inovativní a nespíme na vavřínech. Veletrh tak představuje prostor, ve kterém můžeme postupně budované vztahy proměnit v prodejní úspěch.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše