GO a Regiontour

Brno jede! Industriální minulost, skryté poklady městských částí i multižánrový festivalový mix. Pořád je co objevovat

Město Brno se na veletrhu prezentuje jako inovátor turistické nabídky i marketingové strategie v cestovním ruchu. Stále nachází nová témata a v propagaci se nebojí kontroverze a upřímnosti, což přináší ovoce v podobě rostoucího počtu kvalitních návštěvníků. Loni jich přijelo už přes 800 tisíc.

„Nikdy nám nešlo o masovou turistiku, zaměřujeme se na kvalitu a chceme si turisty vybírat. Naše aktivity neoslovují jen návštěvníky města, ale inspirují i Brňany, aby prostřednictvím města poznávali sami sebe. Neopakujeme se a nebojíme se ukázat pravdivě,“ shrnula marketingovou strategii města ředitelka TIC Brno Jana Janulíková.

Jak na veletrhu informovala, letošním záměrem je vyjít z centra, více se zaměřit na městské části a objevovat nová témata v různých oblastech. TIC chce cíleně obracet pozornost k méně známým místům s unikátním géniem loci a komunitním životem. Brno už má velké jméno v oblasti architektury nebo gastronomie, ale podle Janulíkové by se mělo propagovat třeba i jako centrum designu, módy a moderních řemesel, což může přilákat zase jinou klientelu.

Průmyslové kořeny

Novinkou pro rok 2020 je projekt BRNO INDUSTRIAL, který ukazuje na kořeny města v jeho průmyslové historii. Industriální naučná stezka s 11 zastaveními v průmyslových objektech podél řeky Svitavy zpřístupní prostory, kam se návštěvník běžně nedostane a ani většina Brňanů o nich neví. Příkladem je místo, kde byla vyrobena první Kaplanova turbína na světě. Dále si můžete projít 12 zastávek stezky Moravský Manchester, kterou vytvořila spisovatelka Kateřina Tučková. Připomíná příběhy z období tří staletí, kdy bylo Brno centrem světového textilního průmyslu, a má i podobu týmové hry.

Pryč jsou časy „nudy v Brně“, dnes je živé centrum plné kulturních akcí naopak velkým lákadlem. Rozvíjející se brněnskou kulturní scénu na veletrhu ocenil i cestovatel Rudolf Švaříček: „Vždycky jsem říkal, že Brno je špička v alternativní kultuře a mně blízkém undergroundu. Byl jsem trochu za blázna, ale teď je vidět, že Brno neskutečně roste a špičkou kultury určitě je.“ Jana Janulíková poznamenala, že Brno v roce 2017 získalo titul město hudby UNESCO a zařadilo se do sítě 46 měst, pro něž je hudba jednou z priorit rozvoje. „Festivalová nabídka je letos tak napumpovaná, že se Brno stalo skutečně festivalovým městem,“ potvrdila ředitelka TIC Brno a připomněla třeba nový multižánrový festival Pop Messe Brno.

Opět Olympijský festival

Festivaly různého zaměření budou probíhat po celé léto a zdaleka nejde jen o hudbu. Živo bude také na výstavišti a v jeho okolí, kde se v létě chystá skoro třítýdenní Olympijský festival. Brňané i návštěvníci dostanou možnost nejen společně fandit českým olympionikům, ale hlavně vyzkoušet si na vlastní kůži některý z padesáti sportů.

Fenomén brněnského centra ovšem žije po celý rok a už teď se chystají příští Brněnské Vánoce – podnik, jehož věhlas dalece překračuje hranice města. „Právě jsem se dozvěděla, že Brněnské Vánoce byly druhým nejvyhledávanějším heslem na portálu agentury CzechTourism Kudy z nudy, což je skvělé,“ pochlubila se na veletržní tiskové konferenci Jana Janulíková. Detaily o všech chystaných akcích zjistíte na stánku města Brna a Jihomoravského kraje v pavilonu P.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše