Velká cena cestovního ruchu potřinácté: ocenění se rozdělovala napříč celým Českem

Nejvýznamnější počiny na poli cestovního ruchu v sezoně 2019/2020 byly slavnostně vyhlášeny na podiu v pavilonu P. O vítězi kategorie Cestovní kancelář roku rozhodoval nový způsob hodnocení a nejvíce bodů získala CK Fischer.

„Z letošních přihlášek do Velké ceny cestovního ruchu jsem měla velkou radost, protože kvalita opět stoupla.  Zároveň porota zpřísnila hodnocení a rozhodla se oceňovat jen to nejlepší. Proto jsou mezi vyhlášenými skutečně jen mimořádné počiny,“ zdůraznila v úvodu ceremoniálu jednatelka pořádajícího vydavatelství COT media Eva Frindtová. V letošním ročníku uspěly třeba jáchymovský projekt spojující lázeňství s památkami UNESCO nebo propracovaný nápad představit Vysočinu jako filmovou destinaci.

Vyhlašování výsledků Velké ceny cestovního ruchu bylo tradičním vrcholem odborného doprovodného programu prvního veletržního dne. Ředitel veletrhů GO a REGIONTOUR Petr Maliňák při této příležitosti poděkoval vydavatelství COT za vynikající spolupráci a všem soutěžícím za jejich práci, která posouvá cestovní ruch dál.

Nová volba "cestovky" roku

O vítězství v ostře sledované kategorii Cestovní kancelář roku poprvé nerozhodovalo on-line hlasování široké veřejnosti, ale propracovanější způsob on-line ankety, který podle COT media zaručuje maximální objektivitu. Výzkum proběhl v říjnu a listopadu 2019 a zapojilo se do něj 4699 respondentů od 18 do 79 let. Dotazník zkoumal znalost cestovních kanceláří, jejich reálné využívání respondenty, spokojenost s poskytovanými službami, míru doporučení jednotlivých cestovních kanceláří i nejoblíbenější značku mezi tuzemskými cestovkami.

Na základě odpovědí byl spočítán index zákaznické spokojenosti. Vítězem se v tomto novém systému hodnocení stala CK Fischer, druhá příčka patří CK Alexandria a o třetí místo se podělily dva subjekty se stejným bodovým ziskem: Čedok a EXIM TOURS (loňský vítěz). Do výpočtů byly zařazeny pouze cestovní kanceláře, které působí v České republice, disponují platným pojištěním proti úpadku a získaly od respondentů aspoň 100 hodnocení.

Body pro Jáchymovsko nebo Východočechy

V dalších kategoriích Velké ceny cestovního ruchu rozhoduje o pořadí odborná porota složená z významných odborníků na cestovní ruch. Cenu Veletrhů Brno za Nejlepší lázeňský a wellness balíček převzaly Léčebné lázně Jáchymov za produkt „Týden na horách na vlně UNESCO“. Podle poroty kvalita tohoto balíčku výrazně vyčnívala nad ostatními přihlášenými, proto se rozhodla další ocenění v této kategorii neudělit.

Podobně skoupá porota zůstala v kategorii Start-up roku segmentu cestovního ruchu. Jediné ocenění zde získal projekt Cykloterapie v Ústí nad Labem, který má přidanou hodnotu v oblasti sociální odpovědnosti.

V kategorii Nejlepší elektronický projekt tradičně bodují Východočeši a ani letošní ročník nebyl výjimkou. Třetí příčka patří Krajskému úřadu Pardubického kraje a jeho turistickému portálu Vychodni-Cechy.info. Stříbro si odvezla společnost Revitalizace Kuks za projekt Rozšířená realita v Kuksu. Jednoznačným vítězem kategorie porota určila projekt Amazing places, který spojil výborný nápad s kreativním zpracováním a velmi dobrou komunikací na sociálních sítích.

V kategorii Nejlepší turistický produkt se hodnotí mj. i pozitivní přínos pro region. Třetí místo letos patří produktu „KLAPKA, filmová Vysočina poprvé“, který připravila příspěvková organizace Vysočina Tourism. Stříbro putuje do jižních Čech za produkt „Zlatá Stezka“. A vítězem je produkt „Technotrasa – surová krása“, který Moravian-Silesian Tourism postavil pevných historických základech a originalitě svého regionu.

Jeseníky YES

Poslední vyhlašovanou kategorií byla Nejlepší jednotná kampaň. Bronz vybojoval už jednou oceněný nápad z Vysočiny - „KLAPKA, filmová Vysočina poprvé“. Stříbro patří TIC Brno za kampaň „Osmdesátky v Brně“, která využívá aktuální téma, retro design i zajímavé propagační kanály. A vítězem jsou Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu za kampaň „YES Komplexní jednotná kampaň Jeseníky napříč kraji“. Jak konstatuje hodnocení poroty, jde o velmi propracovanou kampaň s napojením do dalších krajů, vhodnou podporou ze strany YESeníky Card a orientací na produkty pro handicapované.

Vedle Evy Frindtové a Petra Maliňáka letošní ocenění předávali také náměstek ministryně pro místní rozvoj David Koppitz, ředitel agentury CzechTourism Jan Herget, předseda Asociace cestovních kanceláří Vladimír Dolejš, prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Roman Škrabánek a náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Petr Hýbler.