Übersetzung nicht verfügbar.

Honda jako český fenomén prodejních statistik

Každá pátá motorka, která v loňském roce vyjela ze showroomů, měla na nádrži okřídlené logo Hondy. Tato japonská značka v ČR drží přes pětinu (20,85 %) trhu nových motocyklů, a to je ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi hodně vysoké číslo. Co za tím stojí?

Vloni se prodejům nových motocyklů a čtyřkolek výjimečně dařilo. Jako jediná kategorie mezi motorovými vozidly totiž zaznamenaly nárůst o pěkných 8,5 % a v roce 2019 se tak zaregistrovalo 18 744 nových motocyklů a 17 745 ojetých motocyklů. Celkově je výsledek statistiky registrací poměrně povzbudivý a podle statistik roste počet zájemců o nový motocykl. Zatímco ojetin bylo zaregistrováno zhruba stejně jako v roce 2018, nových strojů bylo vloni zhruba o 1500 více než předloni. Zhruba podobný nárůst se projevil i při pohledu na celoevropské tabulky, kde motocykly meziročně poskočily o 7,4 %.

Jak už jsme znímili, jednička na trhu ČR je značka Honda s celkem 3 908 registrovanými novými motocykly za rok 2019. Opět pořádně odskočila od konkurence a dvojka na trhu, japonská Yamaha je zhruba na poloviční čísle se 1 679 nově registrovanými motocykly. Když se ale podíváme na celoevropskou statistiku, tam je Honda sice také jednička, ale zaujímá 13,9 % trhu a ostatní velké značky jsou jí těsně v patách. Při pohledu na Polsko s obdobnou tržní silou a se srovnatelnými počty prodaných motocyklů jako ČR je dokonce Honda až za Yamahou. Co tedy stojí za výjimečným postavením značky Honda na Českém trhu?

Zeptali jsme se Petra Kříbaly,  obchodního ředitele HME-Central Europe čemu lze připsat tak úspěšný podíl Hondy?

Sezóna 2019 byla pro Hondu opravdu úspěšná. V porovnání s rokem předchozím jsme zvýšili prodeje o více než 17 % a rovněž dále posílili tržní podíl. Tradičně jsme velmi silní v kategorii skútrů, ve které dlouhodobě dominuje českému trhu model PCX125, velký zájem ovšem evidujeme i v segmentu dražších skútrů, a to v zastoupení modelů Forza125 a Forza300. V motocyklech je největší zájem o model Africa Twin, který navíc ještě před koncem roku dorazil na prodejny v nové verzi 1100. V kategorii středního objemu jsou velmi oblíbené a prodejně úspěšné modely CB650R, NC750X a celá modelová řada s objemem 500 ccm zastoupená modely Rebel, CB500X, CB500F a CBR500.

Podílí se na tom i dlouhodobé působení značky Honda na českém trhu?

Určitě ano, první zastoupení, Honda Česká republika, byla založena v září roku 1993. Od tehdejšího vzniku je Honda na českém trhu bez přestávky přítomná a poskytuje svým zákazníkům kompletní péči od prodeje přes servis až po nejrůznější akce a eventy. Průběžně se vyvíjí rovněž dealerská sít, která hraje ve vztahu k zákazníkům nejdůležitější roli. Zejména v posledních dvou letech jsme otevřením nových prodejních a servisních míst výrazně posílili v nejdůležitějších regionech tedy Praze, Brně a Ostravě. V sezóně 2020 pak plánujeme otevření nového dealerství v Olomouci.

Jak se na úspěchu podepisuje propagace značky a marketing v ČR?

Naše aktivity se snažíme neustále rozvíjet a přizpůsobovat požadavkům našich zákazníků. Vedle tradičního Honda Festu a březnové výstavy Motosalon to bude například oblíbená motoškola Míry Lisého nebo rozšířené Africa Twin Test Days na celých 6 dní v ČR, na kterých si mohou zákazníci pořádně vyzkoušet nový model Afriky. Čekají nás také úpravy webových stránek, kde bude nově možné rezervovat testovací jízdy na předváděcích motocyklech našich autorizovaných dealerů nebo založení nového instagramového účtu pro naše fanoušky.