Motosalon

Übersetzung nicht verfügbar.

Adam Žert: Rád bych pro lásku k motorkám získal co nejvíc lidí

Adam Žert má za sebou celkem bohatou manažerskou kariéru. Když se v roce 2016 naskytla možnost být u založení brněnské pobočky rakouského Faberu, který se zaměřuje na dovoz a prodej italských motocyklových značek, neváhal. Letos Faber čeká další nárůst prodeje a podle Adama chce rozvířit hlavně vody tuzemského trhu skútrů.

Jak jste se vůbec dostal k zastoupení věhlasných italských značek?

V roce 2016 společnost Faber přebírala import motocyklů Piaggio Group do České republiky a naštěstí pro mne se zastoupení založilo v Brně. Před tím jsem 3 roky působil v pozici obchodního ředitele v Zetoru. Model distribuce je velmi podobný, takže přestože produkty mají rozdílné cílové skupiny, z hlediska businessu to takový rozdíl není. Naopak jsem si přinesl i pohled výrobce, který se mi někdy hodí k pochopení, proč některé věci jdou rychle a jiné třeba ne.

Co přesně máte ve Faberu na starosti?

Faber je velmi silná společnost na rakouském trhu. Celosvětově se jedná o nejúspěšnější zastoupení Piaggio Group z hlediska tržního podílu. Od roku 2016 postupně rosteme na českém trhu a mojí zodpovědností je, aby ten růst byl co nejrychlejší a nejstabilnější. Začíná to dlouhodobou prací s dealerskou sítí, výběrem partnerů a prací na postupném zvyšování úrovně zákaznické zkušenosti. K tomu je nutné vyjednat a nachystat podmínky tak, aby produkty byly konkurenceschopné. A v neposlední řadě je potřeba nachystat s týmem marketingové aktivity, kterými pro naše portfolio nadchneme zákazníky.

Můžete popsat svůj běžný pracovní den?

Každý den mám úplně jiný. Někdy je to počítání v Excelu až do večera, někdy je to vyřizování emailů. Mám dny, kdy vyřídím přes 60 telefonátů, jindy dealery, nebo obchodní partnery navštěvuji osobně. Při zacpané D1 je taková návštěva dealera na Šumavě a návrat domů v ten samý den docela výzva z hlediska výdrže. Ale jsou k tomu i pěkné dny s motorkami a zákazníky – výstavy, předváděcí akce, Moto GP, PragoVespa apod. To jsou dny, které si člověk nejvíce užije, protože vidí, jaké nadšení naše produkty v lidech budí, a k tomu dostane tu nejkonkrétnější zpětnou vazbu na produkt, na distribuci, či na servis… A ještě je na motorce.

Kolik toho v rámci své práce na motorce najezdíte?

V loňském roce to bylo 3000 km včetně soukromých jízd. Pracovně jen při zmíněných akcích pro zákazníky, občas navštívím dealera na dvou kolech. A že si naše stroje z našeho portfolia občas půjčím, abych si udělal na produkty vlastní názor? To považuji za zaměstnanecký benefit, ne za ježdění v rámci práce.

Jaký je Váš oblíbený model?

Koupil jsem si novou Vespu GTS 300. Jede velmi pěkně a na cestách do práce a z práce mi šetří čas, kterého je málo. Z motorek, které jsem si užil z našeho portfolia během roku nejvíc, bych vypíchl Aprili Dorsoduro 900 a hlavně Moto Guzzi V85.

Jak se loni Faberu dařilo?

Velmi dobře. Jsme spokojeni, protože jak značky Moto Guzzi, tak Aprilia se vyhouply na dvojnásobek čísel oproti roku 2018. Letos zase přijdou na řadu skútry. Celkově se Piaggio Group dostalo po dlouhé době nad 1000 prodaných motocyklů a skútrů za rok, což je pěkná meta.

Jaké tedy máte plány na letošní rok?

Pokračovat v dobrém prodejním trendu u motocyklů a pořádně rozvířit vody u skútrů.

Jaké jsou hlavní novinky roku 2020?

V motocyklech se nejvíce mluví a bude mluvit o Apriliích 600. Ty přijdou na trh ale až na konci roku. Kromě toho máme u Aprilie nové RSV4 s novým semiaktivním podvozkem. Hit loňského roku Moto Guzzi V85 TT přijde v cestovní verzi Travel, Vespa představí nové barevné varianty, kde nejodvážnější je vícebarevné provedení od módního návrháře Seana Wotherspoona. Již nyní máme skladem novou Vespu Elettrica, která má navýšenou maximální rychlost na 70 km/h. Ale hlavně přichází nové Piaggio Medley. O něm při představení zástupci výrobního závodu prohlásili, že se bude jednat o "best in class" produkt a já věřím, že se to povedlo. Patnáctikoňová verze s motorem o objemu 125 cm3, velkými koly, ohromným podsedlovým prostorem a cenou pod 90.000 Kč by měla hodně zatopit konkurenci.

 Jak trávíte svůj volný čas?

S rodinou. Mám tři děti a to je největší radost. Od nich se utrhnout na motorku, nebo do práce není vůbec jednoduché. Jinak se snažím cvičit a na dlouhých cestách miluji audioknihy.

Jaký nejsilnější zážitek jste na motorce zažil?

Cestu parným letním ránem z Brna přes Vysočinu k dealerovi do Pardubic a pak do Prahy. Musel jsem vyjíždět snad v 5 ráno a všechno se probouzelo, nikde nikdo, kopce, zatáčky a pode mnou V85 TT od Moto Guzzi… Bavíme se tu celou dobu o práci, tak snad proto mi to vyskočilo, jako první vzpomínka. To jsem si říkal, že mám práci snů. Úplně čistá hlava, vycházející slunce a motorka.

Máte nějaký sen, který si chcete splnit?

Momentálně nic velkého. Práce mne baví, rodina mne podporuje, takže spíš bych měl zaklepat na dřevo, že se daří. Rád bych jen láskou ke dvěma kolům nakazil co nejvíc lidí. Sám jsem k motorkám a skútrům přičichl až v rámci Faberu a stále něco objevuji. A zcela upřímně – lituji, že jsem nezačal objevovat dříve. Od denního ježdění s úsměvem na Vespě do práce, přes zatáčky a cestování s V85 TT až pro adrenalin z rychlosti u Aprilie. Přál bych si, aby si toto vše vyzkoušelo více lidí a „zahořelo“ touhou.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše