Internationale Messe der Touristikmöglichkeiten in Regionen
Übersetzung nicht verfügbar.

CzechTourism za loňský rok očekává rekord návštěvnosti ČR

Podle údajů agentury CzechTourism za tři čtvrletí byl loňský rok rekordní jak co do zájmu domácích, tak zahraničních turistů. V letošním roce zahajuje CzechTourism kampaň, která má přivést turisty i mimo velká města a zejména mimo Prahu, která je stále nejvyhledávanějším cílem. Kampaň Města - brány do regionů má turisty lákat na autentické zážitky, kdy vystoupí z role turistů a budou kraje moci poznávat "jako Češi".

"Očekáváme, že domácí cestovní ruch se dostane zřejmě k číslu deset milionů turistů a u příjezdového cestovního ruchu, tedy zahraničních turistů, očekáváme pětiprocentní nárůst," uvedla pro ČTK Andrea Jirglová, vedoucí marketingové komunikace agentury, při zahájení veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour. Přesná čísla za celý rok bude mít agentura k dispozici v únoru.

Zájem o Českou republiku roste v zemích Blízkého Východu i v Asii, což Jirglová přičítá i působení českého zastoupení v některých zemích. "Turisté už nás tam znají a díky našemu zastoupení s nimi komunikujeme i v jejich jazycích se znalostí místních poměrů. Zohledňujeme například to, zda komunikují v tradiční nebo moderní čínštině, a máme materiály připravené tak, aby je přímo oslovily," uvedla Jirglová.

V letošním roce zahajuje CzechTourism kampaň, která má přivést turisty i mimo velká města a zejména mimo Prahu, která je stále nejvyhledávanějším cílem. "V každém kraji máme jedno město, nemusí být nutně městem krajským, které dokáže turistům nabídnout dostatečné ubytovací i stravovací kapacity, jazykovou vybavenost i dopravní obslužnost památek," řekla Jirglová.

Kampaň Města - brány do regionů má turisty lákat na autentické zážitky, kdy vystoupí z role turistů a budou kraje moci poznávat "jako Češi". Podle zjištění CzechTourismu se turisté chtějí zbavit "turistické nálepky", chtějí zapadnout a užívat si, jako by byli místní. Chtějí se cítit jako doma.

"Naší výhodou je, že nás v zahraničí vnímají jako bezpečnou zemi s kvalitními službami na úrovni západních zemí. Turisté se u nás cítí dobře, jako doma," dodala.Zásadní nedostatky v cestovním ruchu v České republice podle ní nejsou, ale zlepšit by se mohla jazyková vybavenost lidí, kteří s turisty pracují. Právě tato oblast je ale problematická, protože se cestovní ruch potýká s nedostatkem pracovních sil.

Zdroj: ČTK

 

Weitere News von der Messe