Mezinárodní strojírenský veletrh

Meeting point CzechTrade na MSV navštívili zástupci víc než stovky firem

Tradiční akce pořádaná při Mezinárodním strojírenském veletrhu umožnila zájemcům o export přímý kontakt s 29 vedoucími zahraničních kanceláří CzechTrade po celém světě. Zástupci českých firem se ptali na konkrétní situaci, exportní příležitosti a podmínky pro obchodování na daném trhu.

Meeting Point CzechTrade na MSV otevírá českým firmám cestu ke kontaktům a informacím, které by jinak sháněli velmi složitě. Půlhodinové konzultace s odborníky znalými místního podnikatelského prostředí jim může ušetřit spoustu starostí, proto byl o akci velký zájem. „Konzultovat otázky exportu se zahraničními pracovníky agentury CzechTrade přijeli zástupci více než stovky firem. Kromě tradičních exportních teritorií, jakými jsou Německo, Polsko, Itálie, Francie, Velká Británie, Rakousko nebo Skandinávie, se účastníci akce velmi zajímali o Izrael, Spojené arabské emiráty nebo země Latinské Ameriky,“ uvedla Zuzana Pluhařová z agentury CzechTrade. Jak dodala, převážně šlo o firmy ze strojírenství a jiných technických oborů a účastníci absolvovali nejčastěji tři až pět schůzek. Velkou chuť českých firem vyvážet potvrzují vedle akce Meeting Point také exportní konference pořádané agenturou CzechTrade, o které je nesmírný zájem.

Hodně firem se ptalo na společné účasti na zahraničních veletrzích. „Naši zahraniční pracovníci vyhledají a osloví tamní potenciální obchodní partnery. V případě zájmu domluví schůzky přímo na konkrétní akci a následně poskytují asistenci při jednání. To je s ohledem na kulturní odlišnosti napříč celým světem velmi důležité,“ popisuje Zuzana Pluhařová obvyklou praxi. Česká firma je tak díky pomoci agentury komplexně připravená na veletrh. Navíc pro ni služba představuje ulehčení administrace, úsporu velkého množství času i nákladů, což je důležité zvláště ve vzdálenějších a složitějších teritoriích mimo Evropskou unii, kde se organizují tři pětiny českých účastí. CzechTrade zároveň poskytuje exportérům detailní průzkumy trhu a konkurence, ověřuje zájem zahraničních subjektů o obchodní spolupráci, pořádá dodavatelská fóra a mnoho dalších akcí.

Celosvětová sítí 50 kanceláří CzechTrade pokrývá pět světadílů, přičemž 35 zastoupení působí v zemích mimo Evropskou unii. „Kolegové působící v zahraničí mají bohaté zkušenosti s mezinárodním obchodem a hlavně se specifiky daného teritoria. Vývozcům mohou díky svým kontaktům pomoci s hledáním vhodných obchodních partnerů, a to hlavně ve vzdálených destinacích,“ zdůraznila Zuzana Pluhařová. Konzultace na MSV poskytovalo také Klientské centrum pro export, které bylo společnou aktivitou MPO, MZV a CzechTrade.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše