Mezinárodní strojírenský veletrh

Jaké jsou dnes trendy pro interní logistiku ve výrobě, ukáže se svými vozíky Kivnon Slovakia

Letos je součástí MSV i veletrh Transport a Logistika. Jaké jsou v momentálně v této oblasti možnosti, ukáže například společnost Kivnon Slovakia s.r.o. Zabývá se vývojem technologií automatických naváděných vozíku AGV, které jsou určené pro interní logistiku ve výrobě.

Letos je součástí MSV i veletrh Transport a Logistika. Jaké jsou v momentálně v této oblasti možnosti, ukáže například společnost Kivnon Slovakia s.r.o. Zabývá se vývojem technologií automatických naváděných vozíku AGV, které jsou určené pro interní logistiku ve výrobě.

Proč inovují

„Z našeho pohledu jsou inovace o lidech. Každý z našich bezobslužných vozíků, každá z našich technologií a každé z našich designových řešení jsou výsledkem touhy usnadnit a vylepšit logistický procesy interní mobility v logistice. Inovace vycházející z lidských potřeb nám pomáhá úspěšně řešit některé z komplikací a výzev spojených s moderním životem, který se pak stane jednodušším. Našeho ambiciózního cíle chceme dosáhnout prostřednictvím svých inovací vztahujících se ke konektivitě a přístupu k AGV vozíku, které zahrnují například funkci uživatelsky „friendly“ software, který pomocí mobilní aplikace tvoří trajektorii dráhy výrobního prostoru pro závoz materiálu k výrobním linkám,“ popisuje generální ředitel Marek Maťovčík, Kivnon Slovakia.

Novinkou modelové rady Kivnon je typ vozíku K41, který představuje perfektní rovnováhu mezi ergonomii výšky AGV vozíků a výbornou manipulaci s přepravovaným břemenem. Vozíky mohou být naváděné přes prostorovou navigaci nebo magnetickou pásku na základe radio komunikaci či přes wifi.

Využití AGV vozíku je rozmanité například v řadách firem z oblasti automobilového průmyslu, farmaceutického, strojírenského či potravinářského průmyslu a mnoha dalších.

Na MSV 2019 přiveze společnost Kivnon Slovakia ukázat zejména podběhové vozíky AGV, kterým říkají želva nebo také mouse. Jde o malé vozíky schopné pohybovat se pod nosiči na kolečkách. Následují cyklicky fixní nebo určené trasy, komunikují s jinými AGV, stroji a lidmi plně automatickým způsobem.

Jak celý systém funguje, uvidí zájemci přímo na brněnském výstavišti. „Připravíme dynamickou ukázku, jak vozík dokáže za pomocí referencí dělat jednotlivé úlohy,“ líčí Marek Maťovčík.

Než návštěvníci uvidí vozíky Kivnon v akci, mohou se nechat navnadit například těmito videi:

Jaké jsou nejdůležitější věci, než začnou vozíky brázdit výrobní či skladištní halu? „Zákazník si musí definovat prostředí, kam by měl vozík materiál transportovat. Jestli bude uličky sdílet s lidmi, nebo jinou manipulační technikou. Taky musí vědět, jaký rozměr a hmotnost bude AGV tahat,“ popisuje ředitel společnosti Ing. Marek Maťovčík.

Nejmenší možná sestava je jeden AGV tahač, zvaný také rušen.  Může být sám vozíkem, nebo také „hlavou“ vláčku vozíků, které lze postupně připojovat. Počet a rozměry určuje opět zákazník sám, podle toho, jaké vzdálenosti je nutné překonávat, a také čas, za nějž přepravu potřebuje zvládnout. Do potřebných míst se AGV přivolává tlačítkem nebo přes tablet operátora, dá se řídit taktéž automaticky dle takt time výrobní linky.

Nejvyužívanější Kivnon AGV jsou oboustranné vozíky K11 nebo K05, rotující 360 stupňů, nebo tahače mono K10, tedy sunoucí se jedním směrem.

Svoje nápady předvede Kivnon Slovakia na brněnském výstavišti v pavilonu A2 od 7. do 11. října 2019.

Foto: archiv Kivnon Slovakia