KABO

K novým botám automaticky ošetřující přípravek

Přípravky pro kvalitní péči o obuv patří k vyššímu zákaznickému servisu, který by měl poskytovat každý dobrý prodejce. Navíc mohou významně přispět ke zvýšení obratu a k větší spokojenosti zákazníků. Jak na to, prozrazuje veletržní přednáška v pavilonu F.

Nedostatečné dovednosti a znalosti prodejního personálu jsou často překážkou, která brání prodejnám oděvů a obuvi v naplňování jejich obchodních strategií. Proto se pořadatelé veletrhů STYL a KABO rozhodli uspořádat sérii odborných přednášek k této problematice. V prostoru KABO Lounge v pavilonu F probíhá v sobou i v neděli od 14 hodin přednáška na téma „Jak prodávat doplňkový sortiment“. O své dlouholeté znalosti a zkušenosti se s účastníky veletrhu dělí paní Jitka Hoskovcová, manažerka prodeje společnosti Torumia.

Základem úspěchu je podle ní psychologie prodeje. Zákazník si musí zvyknout, že k obuvi se kupují i přípravky na její čištění, výživu a impregnaci. Tento proces trvá delší dobu a není správné ho uměle urychlovat, úplně stačí k produktu automaticky nabízet doplňkový sortiment, a to každému zákazníkovi bez výjimky. „I prodavačce trvá dva nebo tři měsíce, než si tento úkon zautomatizuje a ke krabici s botami zároveň postaví na pult vhodné přípravky. Když zákazník už během výběru obuvi vnímá, že se tyto výrobky nabízejí automaticky všem, zvykne si, že to patří k věci,“ radí Jitka Hoskovcová.

Důležité je podávat informace v oznamovacích větách, tedy žádné nucení s vykřičníkem, ale ani otázky typu: „Máte doma impregnaci?“, na což 99 % zákazníků odpoví, že má. Informace je třeba sdělovat věcně, stručnými větami vysvětlovat, k čemu produkt slouží a jakou péči právě zakoupená obuv potřebuje. „Personál musí přesně vědět, jaké informace je potřeba klientovi říci ke každému výrobku. A nejlépe i s osobní přidanou hodnotou, například: „Boty, které mám na sobě, s tímto přípravkem pravidelně čistím a vypadají jako nové.“ Když má prodavačka s výrobkem osobní zkušenost a dokáže ji předat, je to pro zákazníka nejlepší doporučení,“ popisuje odbornice. Radí také mít na prodejně testery a vyčistit zákazníkovi jeho starší obuv, aby okamžitě viděl efekt.

Vedle produktů na ošetřování obuvi a kabelek k doplňkovému sortimentu patří vložky a stélky do obuvi. Zde je potřeba zjistit účel, ke kterému je zákazník kupuje, a podle nich nabídnout výrobky například ke zmenšení velikosti, ke zvýšení komfortu nebo k řešení zdravotního problému. „Důležité je vysvětlit rozdíly mezi výrobky a shrnout hlavní výhody jako odstranění zápachu, prodyšnost a čistitelnost. Vhodné je také nabídnout vyzkoušení vložek přímo na místě,“ myslí si Jitka Hoskovcová. Hlavním prodejním argumentem podle ní je, že si zákazník spolu s výrobkem kupuje péči o nohy a svůj vyšší komfort, který pocítí každý den.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše