Metzler si změnil jméno na MI.OPTICS a Optě zůstává stále věrný

Za 25 let se z distributora stal výrobce, který soutěží o cenu Top Opta s obrubami vlastního designu. V rozhovoru s jednatelem společnosti MI.OPTICS Jiřím Kaiserem se dočtete také o systému, který měření refrakce povyšuje na zážitek.

Vzpomenete si ještě na první ročník veletrhu? Co jste od Opty očekávali a jak se tato představa v průběhu let naplnila?
Jistě, to se nezapomíná. Po výstavách ve Špindlerově Mlýně v hotelu Arnika to bylo oživení. Byli jsme rádi, že se i v České republice někdo ujal naší branže profesionálně a na úrovni. Uvítali jsme, že můžeme naše pěkné produkty nabízet v profesionálním prostředí. Je to výstava sice menší než velké evropské a světové veletrhy, ale přesto na stejně profesionální úrovni. Jsme na ní spokojeni.

Kam se za 25 let posunula vaše firma? Nabízeli jste tehdy něco jiného než dnes?
Začínali jsme jako dovozce a distributor cizích značek brýlí. Dnes už vytváříme vlastní značky, které naopak dokonce i vyvážíme. Kromě toho nabízíme i brýlové čočky a zábrus. A nesmím zapomenout na systém zážitkové refrakce PASKAL 3D. Dnes optikům nabízíme komplexní služby.

Jaký sortiment návštěvníci najdou na vašem letošním stánku?
Uvidí naši klasickou nabídku: dioptrické obruby a sluneční brýle, nové kolekce našich známých značek a především značek brýlí Cubista a Horsefeathers. Předvedeme také velkou kolekci dioptrických brýlí se slunečními polarizačními klipy, dioptrické čočky Opti Swiss a už zmíněný PASKAL 3D s novou verzí Near Vision. Tento německý systém pro zážitkové měření refrakce optikům představíme také na dvou prezentacích, které pořádáme v pátek a v sobotu ve spolupráci s Bc. Ing. Ivanem Vymyslickým.

Chystáte se zákazníky překvapit nějakou novinkou? Hlásíte některý exponát do soutěže Top Opta?
Novinkou je určitě naše nové jméno! Po 25 letech jsme od 1. 1. 2019 změnili jméno na MI.OPTICS. Jméno Metzler sice už není, ale kromě jména se nic nezměnilo – sídlo, zboží, služby i zaměstnanci a zástupci jsou stejní. Jen název firmy je nový.

Do soutěže Top Opta jsme letos přihlásili svůj vlastní design – dámský model dioptrické obruby Cubista. Jde o titanovou obrubu v aktuálním kulatém tvaru v kombinaci s acetátovým detailem na očnici v červené korálové barvě.

OPTA je už 25 let součástí vaší obchodní a marketingové strategie. Co pro vás každoroční účast znamená a co vám přináší?
Je to příjemná profesionální platforma. Kdy jindy bychom se mohli všichni setkat, a to pracovně i neformálně? V přátelské atmosféře se tady každý rok potkáváme s našimi zákazníky i s konkurencí.

Myslíte si, že český trh Optu potřebuje?
Určitě. Je dobře, že máme oborovou výstavu, která je sice menší, ale naprosto srovnatelná s těmi, které vidíme jinde po Evropě. A je fajn, že se už stává i výstavou mezinárodní.

Umíte si představit, že budete na veletrhu Opta vystavovat i za 25 let?
Jsme tu nepřetržitě už od začátku, tak proč ne. My, nebo naši následovníci. Uvidíme. Každopádně je to pěkná branže. Brýle jsou krásný produkt a je zajímavé, když se kolekce mění. Tahle práce nás baví, tak proč bychom tu nemohli být ještě za dalších 25 let?