ECO CARS představuje tři elektromobily pro využití v lese, na farmách i na golfovém hřišti

V několika posledních letech jsme svědky progresivního rozvoje elektromobilů. Věnuje se jim mimo jiné česká společnost ECO CARS, která vznikla v roce 2016 v Praze a nabídkou elektromobilů oslovuje zákazníky v České republice i v zahraničí. „Zabýváme se výhradně elektromobilitou - malou, farmářskou, lesnickou, zahradnickou a v některých segmentech i komunální,“ říká na volné ploše u pavilonu F jednatel společnosti ECO CARS Jiří Kulhánek.

Lídrem mezi trojicí vystavených vozů je elektrické UTV Hisun Vector E1 – užitkové terénní vozidlo poháněné elektromotorem, kterému dodává energii sada baterií. „Je to plnohodnotná čtyřkolka využitelná pro farmy, které se nacházejí v kopcovitějším terénu, anebo pro lesnictví, kdy je třeba zajíždět do méně přístupných oblastí. Vůz se pohybuje naprosto bezhlučně a jeho výhodou je čistota provozu, neboť neprodukuje žádné emise,“ říká Jiří Kulhánek. Vůz je díky silniční homologaci jako doma i na veřejných komunikacích. Elektrický agregát s výkonem 27 koňských sil dokáže, společně s náhonem 4x4, uzávěrkou diferenciálu a terénním odpružením, skutečně překvapit. Na jedno nabití urazí více než 80 kilometrů.

Dojezd, životnost akumulátorů a s tím spojené náklady na provoz byly také nejčastějšími oblastmi zájmu veletržních návštěvníků. „Když započítám amortizaci baterek, což představuje jednorázovou investici, dostane se cena za jeden kilometr zhruba na čtvrtinu nákladů běžných spalovacích motorů. Dojezdy jsou samozřejmě omezeny velikostí akumulátoru. Běžně se u této velikosti vozítek pohybují mezi 50 až 100 kilometry,“ odpovídá na dotazy Jiří Kulhánek.

Specifickou kategorií jsou golfové elektrovozíky, neboť na ně jsou kladeny zcela specifické nároky. Vozidlo musí být tiché a svižné, snadno ovladatelné, nesmí ničit trávník a musí nabízet svým pasažérům dostatečný komfort. V Brně si návštěvníci mohou prohlédnout například osobní a pracovní golfový vozík E-Z-GO RXV, který je unikátní kombinací pohonu na střídavý proud, patentovaným systémem brzdění a samosvorným diferenciálem.

„Na celkové hodnocení je ještě brzy, ale již nyní mohu říct, že naše elektrovozy vzbuzují zájem. Jsme tady na správném místě,“ dodává jednatel společnosti na brněnském výstavišti.