GO a Regiontour

Když se výlet změní v peklo? Volejte SOS, Sdružení obrany spotřebitelů

Cestování se může změnit v noční můru – ztratí se vám kufry, zraníte se, nejste se zájezdem spokojeni nebo - nedejbože - až na místě zjistíte, že vlastně žádné ubytování nemáte. I to se může stát.

Co udělat, jak situaci řešit, vám může poradit Sdružení obrany spotřebitelů. Na vaše dotazy budou připraveni na lednových cestovatelských veletrzích GO a Regiontour.

Poskytnou poradenství u stánku všem návštěvníkům, rozdají jim letáky a tisky, kde najdou potřebné informace, jak si počínat v případě, že se dostanou do problémů. Jak reklamovat, požadovat náhradní řešení či kompenzace, jak je to s pojištěním a rozdíly mezi komerčním pojištěním a základním, včetně Evropského průkazu a připojištění. Rovněž v případech krachu cestovní kanceláře poradí, jak je tomu s náhradami za neuskutečněné zájezdy i jak je plněna nebo neplněna evropská směrnice v České republice. Dozvíte se i, co dělat, když se zpozdí letadlo, prostě vše, co souvisí s cestovním ruchem v Česku i v zahraničí.

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS – Asociace, z.s.) je největší spotřebitelskou neziskovou organizací. Sídlí v Brně, ale působí v devíti krajích, kde má 18 bezplatných osobních poraden. Poradci jsou většinou studenti právnické fakulty v Brně, kteří se v asociaci musí ještě navíc proškolit, pak složit zkoušky a po jejich úspěšném absolvování obdrží Certifikát odborného poradce a teprve potom mohou radit spotřebitelům.

Oblast cestovního ruchu je jednou z mnoha ze světa spotřebitelského práva, kterou se sdružení zabývá. Dotazy řeší s klienty osobně, po telefony i online. V rámci našeho sdružení fungují pracovní skupiny specializované na různé oblasti spotřebitelského práva (obuv a oblečení, potraviny a zdraví, bydlení, telekomunikace, exekuce a insolvence, cestovní ruch, dětské zboží, finance), připravujeme brožury a letáky, které jsou k dispozici zdarma v našich osobních poradnách, podílíme se na připomínkování zákonů, spolupracujeme s dozorovými orgány i dalšími organizacemi, pořádáme také školení pro podnikatele,“ dočtete se na stránkách SOS.

A rada první? Řešte své trable hned. „Aby však naše pomoc byla efektivní, je nutné, abyste se na nás obrátili co nejrychleji!“ vyzývají poradci.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše