Translation is not available.

Böhmerland – v Praze představil studii a v Brně již hotové motocykly!

Pouhého půl roku stačil Peteru Knoblochovi, který stojí za značkou Böhmerland, k realizaci jeho snu. Respektive k uvedení studie ve skutečnost. Na brněnském Motosalonu dnes premiérově představuje v létě vyrobenou limitovanou edici modelu „Spirit of the Wolf“, který je inspirován historickým modelem Sport z roku 1927 a osazen jednoválcovým benzinovým motorem 600 ccm kompresor. Kromě tohoto typu na stánku najdeme v pavilonu F jeho plně elektrickou testovací verzi a také zcela novou studii. Zde jde o futuristický model s 0% emisemi, s pohonnou jednotkou, která dosáhne rychlosti až 200 km za hodinu a není přitom na baterie!

Elektromotocykl vrčí jako klasická motorka?  Proč ne!

Podle Petera Knoblocha je jízda na tichém motocyklu nezvyklá a svým způsobem i nebezpečná, zejména co se týče chodců ve městě. Böhmerland přišel se zajímavou vychytávkou – a sice místo víka nádrže je instalovaný potenciometr, kde si nastavíte hlasitost reproduktoru a stroj disponuje nahrávkou zvuku reálného motoru benzinové verze. Zvuk reaguje na přidání plynu a uživatel si může nastavit jeho hlasitost – aby třeba v ranních hodinách nebudil příbuzné či sousedy. Ve městě v provozu si pak naopak zvuk „motoru“ zesílí.

Motocykl budoucnosti nebude jezdit ani na benzín ani na elektřinu

Petr Knobloch vloni na pražském Motosalonu zahájil anketu, zda by byl větší zájem o futuristický nebo retro model známého motocyklu. Na plné čáře zvítězila verze retro.

Futurismu se však přibližuje jeho nová studie a to zejména z hlediska pohonu. Má připravenu verzi, která má nulové emise, nejezdí přitom ani na benzín ani na baterie a svou bezpečností a bezporuchovostí je předurčena pro sériovou produkci budoucnosti. „Nejde o náš patent, je to existující pohonná jednotka, kterou zatím nikdo ve světě nepoužívá.“ Je pravděpodobné, že Peter Knobloch bude tento projekt realizovat ve spolupráci s investory nebo s podporou Czech Investu, protože o motocykly na alternativní pohon je stále větší zájem.

Ladné křivky vlka nebo třeba ženského těla

Design motocyklu Böhmerland je nepřehlédnutelný, ať jde o model z roku 1927 nebo ten nový letošní. Ladnost, lehkost, oblé křivky a dynamika pohybu jsou těmto unikátům skutečně vlastní. Motocykl Böhmerland zkrátka v provozu nepřehlédnete. „Našimi klienty jsou vyzrálí motorkáři, kteří už nikam nespěchají a chtějí se svézt pro radost. Je to prostě volnočasový motocykl pro městský provoz, “ říká majitel značky. K výrobě využívá Peter Knobloch i vlastních možností – díky strojům s 3D tiskem si je schopen vyrobit pískové formy a v nich pak odlévat některé díly (viz www.3Dtiskarna.cz nebo www.bohmerland.cz)