OPTA

Translation is not available.

Móda už neexistuje, dělejte věci jinak, radí značkám i optikům trendová specialistka

Letošní přednáška nizozemské designérky a trendové specialistky Ellen Haeser měla název „Street Couture – The new luxury“ a shrnula hlavní trendy, které ovlivňují zákaznickou poptávku a vývoj v oboru oční optiky.

Prezentace Ellen Haeser je pravidelnou a vyhledávanou součástí doprovodného programu veletrhu OPTA. Expertka z nizozemského Rotterdamu zasazuje trendy v obrubách a slunečních brýlích do kontextu oděvní módy, proměn životního stylu i chování spotřebitelů. „I když žijeme v době technologické revoluce, kdy se mění výrobní i obchodní modely, krása přetrvá,“ uklidnila posluchače v úvodu své letošní přednášky, kterou si zájemci mohli v prostorách OPTA FORUM vyslechnout hned dvakrát.

Pro aktuální trendy je charakteristické propojení historie s budoucností. Móda se ohlíží do minulých období a hledá inspiraci ve dvacátých, třicátých i šedesátých letech. Oživování historie se projevuje důrazem na řemeslnou kvalitu a propracovaný detail. Obruby jsou často oslavou ruční práce, mají jemné filigránské dekorace, krajkový vzhled nebo opulentní zdobení zlatem a perlami. Právě zlatá barva hraje v nových kolekcích předních módních domů určující roli. Výrazný je vliv streetwear – módy ovlivněné velkoměstskou ulicí a stylem rapperů. Důležitý je také ohled k planetě, uplatňují se přírodní barvy, přírodní materiály i vzory inspirované přírodou. Pro mladou generaci je typické stírání rozdílu mezi dámskými a pánskými modely, a to zejména u brýlí strohých tvarů nebo inspirovaných světem sportu.

Nový luxus spočívá v kvalitě materiálu, ať už inovativního s využitím vyspělých technologií nebo naopak tradičního – kůže, dřeva – v neobvyklých aplikacích a kombinacích. Druhým klíčovým znakem je důraz na řemeslnou kvalitu a propracovaný detail. Trendové modely jsou elegantní i hravé, z tvarů se znovu prosazují brýle hranaté a oversize. V dámské módě pokračuje trend kočičích brýlí a populární jsou také sportovní tvary inspirované lyžařským sportem. Nadále se nosí transparentní obruby a vracejí se bezrámové brýle, ale už ne ve své původní „neviditelné“ vrtané podobě, nýbrž v zajímavých variacích s nápadnými nosníky a stranicemi. Díky materiálovým inovacím se setkáme se zářivými fluorescentními barvami jak obrub, tak brýlových čoček, u kterých se prosazuje tónování.

Nabídka obrub i slunečních brýlí podle expertky už nepodléhá módnímu diktátu, ale přizpůsobuje se rozmanitým požadavkům zákazníků. „Móda už neexistuje. Jsou módní značky a každý máme vlastní styl, kterým vyjadřujeme svou osobnost,“ prohlásila Ellen Haeser, podle níž samotná módnost zboží už nestačí, protože zákazníci od produktů očekávají něco víc. „Tím, co si lidé berou na sebe, sdělují okolí něco o sobě, o tom, kam patří a jaké mají postoje. Receptem na úspěch je dělat věci jinak,“ radí Ellen Haeser optikům i značkám. Za důležité pokládá hledat nové příležitosti a oslovovat svou odlišností specifické skupiny zákazníků. Třeba muži se dnes zajímají o módu více než dříve a nebojí se tak vyjádřit svou identitu a emoce. Obrovský tržní potenciál nabízí také generace 50+ a 60+, tedy lidí, kteří žijí aktivním životem a mají prostředky i chuť investovat do svých potřeb. Proto je chyba zaměřovat reklamu jen na mladé zákazníky, míní nizozemská expertka, která místo rychlého střídání trendů klade důraz na kvalitu a trvanlivost. „Potřebujeme méně produktů a více kvality pro lepší život,“ vzkázala na závěr.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše