Motosalon

Translation is not available.

Nové BMW S 1000 XR zhublo o deset kilo

Německý výrobce BMW letos přichází s novou generací svého cestovně sportovního modelu S 1000 XR. Oblíbený univerzální stroj váží 226 kg a je tak o deset kilogramů lehčí, má nový motor, podvozek i bohatou výbavu včetně elektronického odpružení nebo řízeného rozjezdu do kopce Hill Start Control Pro.

O pět kilogramů lehčí nově vyvinutý motor vychází z pohonné jednotky modelu S 1000 RR, motocykl má upravené převodové poměry, vyšší výkon ve středních otáčkách a je vybaven regulací točivého momentu motoru MSR. Agregát disponuje výkonem 165 koní a točivým momentem 114 Nm. Ve srovnání s předchozím modelem mají vyšší rychlosti delší převodový poměr, a to až o 8 procent, což snižuje úroveň otáček motoru, aniž by došlo k ovlivnění jízdní dynamiky. Kromě toho ve srovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva ze 6,7 na 6,2 litru na 100 kilometrů.

Nové S 1000 XR je vybaveno čtyřmi standardními jízdní režimy: Rain, Road, Dynamic a Dynamic Pro. Režim Dynamic Pro, který lze v případě modelu S 1000 XR poprvé zcela konfigurovat, nabízí širokou škálu možností nastavení. Kromě reakcí na plyn lze u nového S 1000 XR vůbec poprvé samostatně konfigurovat účinek brzdění motorem, systém ABS, kontrolu trakce a regulaci zvedání předního kola. Zajímavostí je systém ABS pro, který zajišťuje vyšší bezpečnost při brzdění v náklonu.

Všechna světla již využívají LED technologie. Kromě směrových světel a zadního světla je součástí výbavy přední světlomet se dvěma symetricky uspořádanými LED jednotkami, přičemž každá z nich je vybavena potkávacím, dálkovým a obrysovým světlem. Nový přístrojový panel s 6,5palcovým barevným displejem pak nabízí čtyři různá zobrazení.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše