Motosalon on-line

Translation is not available.

Skupina Piaggio představuje novinky pro rok 2021

Letošní rok je u všech čtyř značek skupiny Piaggio ve znamení velkých premiér. Z nabídky si tak vybere každý milovník jedné stopy, a to jak ti sportovně ladění, tak pohodáři, nebo i všichni, kteří potřebují vyřešit městskou a příměstskou mobilitu. Podívejte se, co si pro nás značky Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa připravily.

Aprilia

RS 660

Začátkem roku přišla na český trh toužebně očekávaná sportovní novinka střední kubatury Aprilia RS 660, kterou značka otevírá novou éru. Zrodila se nová generace lehkých a výkonných motocyklů, postavená na zcela nových technických základech a definovaná novým stokoňovým řadovým dvouválcem o objemu 660 cm3, sofistikovaným designem a špičkovou technikou. Tato renesance střední kubatury umožní znovu objevit potěšení a radost z každodenní jízdy. Aprilia RS 660 je prvním modelem zcela nové řady motocyklů, která reaguje na poptávku nové generace jezdců po zábavných a snadno ovladatelných strojích, vhodných ke sportovní jízdě na silnici i občasnému svezení na závodním okruhu. Její pohonnou jednotkou je řadový dvouválec s parametry 100 koní v 10 500 otáčkách a 67 Nm v 8500 ot. za min. V elektronické výbavě nechybí šestiosá řídící jednotka, kontrola trakce, antiwheelie, oboustranný quickshifter, tempomat, nastavitelná motorová brzda či pět jízdních režimů. S tím vším se Aprilia RS 660 vejde do pohotovostní hmotnosti 183 kilogramů a ceny 299 900 Kč.

Tuono 660

Malé Tuono se podle tradice v mnohém podobá svému kapotovanému vzoru, a to včetně částečné kapotáže s dvouvrstvou konstrukcí. Řadový dvouválec je v tomto případě naladěný na trochu nižší maximální výkon než u dárcovského supersportu (95 k) a má hutnější střední pásmo. K hbitější akceleraci přispěje také kratší sekundární převod, hbitější změny směru jízdy naznačuje ostřejší úhel sklonu předních vidlic. Každodennímu použití zase nahrávají vyšší a širší řídítka, stejně jako umístění stupaček s menším úhlem zalomení nohou. Elektronická výbava je stejně bohatá jako u RS 660, přičemž Aprilia nezapomněla ani na mladší klientelu a nabízí Tuono 660 rovněž ve verzi s výkonem omezeným na 35 kW.

RX/SX 125

Dva nejmenší modely doznaly nejen v souvislosti s přechodem na normu Euro 5 řady změn na motoru, ale také v celkovém designu. Modely SX a RX 125 sdílí stejný technický základ, ale jejich charaktery odlišuje rozdílné zaměření pro různé vášně: SX 125 je supermotard určený pro zábavu na silnici a závodní trati; model RX 125 je zaměřený více na off-road a připravený zdolat každý typ terénu. Oba modely jsou určeny mladým a náročným jezdcům, a to nejen pokud jde o výkon, ale také v oblasti designu a bezpečnosti při každodenním ježdění. Co se motoru týká, nová je jeho hlava, jiný tvar spalovacího prostoru, upravené sací i výfukové kanály, vyšší kompresní poměr ostřejší profily vaček a iridiová svíčka. To se promítlo do profilu křivky točivého momentu, jehož maximum je nyní 11,2 Nm při 8000 otáčkách. Výkon zůstává na horním limitu skupiny A1, tedy 11 kW v 10 tisících otáčkách. Obě stopětadvacítky dostaly pro rok 2021 také modernizovaný přístrojový panel a nové barevné varianty.

Moto Guzzi

V7

Emisní norma Euro 5 si u modelu V7 pro letošní sezonu vyžádala zvýšení objemu – podélně uložený vidlicový dvouválec teď spaluje směs v prostoru o objemu rovných 850 cm3. Konstrukčně jde o stejnou jednotku, jako u modelu V85 TT, a V7 si díky ní po drobných úpravách polepšila na výkonu o celou čtvrtinu na 65 koní. Špička točivého momentu má nyní hodnotou 73 Nm, z níž čtyři pětiny jsou k dispozici od 3000 otáček. Design verze Stone charakterizuje přední LED světlo s denním svícením, nádherně vytvarovaným do siluety letícího orla, a digitální budík. Pro milovníky klasiky zůstává v nabídce model V7 Special s vláknovou žárovkou v předním světle a dvěma analogovými budíky, vyplétanými ráfky a spoustou chromu.

V9

Motor z modelu V85 dostaly pro letošek také obě varianty modelu V9 a vydělaly na tom pěkných 10 koní a 11 Nm. Klasický Roamer nyní láká k delším projížďkám ještě větší porcí komfortu, sportovnější Bobber zase míří na trochu jinou klientelu LED osvětlením, digitální přístrojovkou a bluetooth konektivitou MIA.

V85 TT

Úpravy klasického endura se nesly nejen v duchu direktiv eurokomisařů, ale také přání zákazníků. Moto Guzzi V85 TT dostala bezdušové ráfky, které odlehčily neodpružené hmoty o 1,5 kg a usnadnily opravy menších defektů. Motor po emisní hygieně posílil ve středním pásmu a dostal dva nové jízdní režimy. V nabídce zůstává i turisticky vybavená verze Travel.

Centennario

V Mandellu del Lario se letos slaví sté výročí založení firmy, a při této příležitosti se všechny modely oblékly do svátečních barev, inspirovaných nejslavnějším závodním motocyklem Moto Guzzi, osmiválcovou pětistovkou Otto Cilindri. Speciální výroční edice je k mání pouze letos. 

Piaggio

Beverly

Populární řada Beverly dostala ke dvacátým narozeninám nejen nový a agresivnější design, ale také lepší odpružení a výkonnější motory HPE. Třistapadesátku nahradila v nabídce čtyřstovka s účinnějším provozem a kultivovanějším projevem. Ta dosahuje maximálního výkonu 35,4 k při 7500 otáčkách a 37,7 Nm v 5500 otáčkách. Novinka obouvá širší pneumatiky a nabízí se ve dvou designových variantách, elegantní a sportovní.

Vespa

Vespa 75th

Ikonické italské skútry jsou tu s námi už 75 let, a Vespa si toto půlkulaté jubileum připomíná výročními edicemi modelů Primavera S 125 a GTS Super Tech 125 a 300. Hlavním poznávacím znakem je žlutá metalíza Giallo 75th, která je moderní interpretací odstínů populárních ve 40. letech. Na bočních panelech a předním blatníku jsou vyvedena čísla 75 v lehce tmavším odstínu, což vytváří decentní dvoutónový efekt. Kravata na přídi má pak matně žlutý odstín Giallo Pirite. Dalšími specialitami jsou ráfky v šedé metalíze s leštěnými kraji, šedé sedlo z nubukové kůže a spousta drobných chromovaných prvků včetně nosiče, na němž je kulatá brašna, imitující typický držák náhradního kola.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše