Motosalon

Translation is not available.

Vyzyvatel mezi bagry - Indian Challenger

Čte se to stejně, ale na mysli jsme samozřejmě měli „baggery“, tedy motocykl s výraznými bočními kufry a sníženou zádí. Právě v této kategorii hodlá kralovat nový Challenger, v překladu „vyzyvatel“. Ten byl hlavním aktérem tiskové konference těsně před zahájením výstavy.

Kdysi slavná značka Indian, kterou před několika lety vzkřísil z popela koncern Polaris vyrábějící hlavně čtyřkolky, sněžné skútry a pracovní stroje, v Praze představila hodně odvážný stroj. Tváří se jako mohutný americký turista, ale pod kapotami má nový dvouválec PowerPlus o objemu 1769 cm3. Čtyřventilový DOHC rozvod, kapalinové chlazení a parametry 122 koní a obrovský krouťák 178 Nm na míle překračují dosavadní obvyklé hodnoty u podobných strojů této kategorie.

Váhou se sice Challenger řadí po bok svých amerických konkurentů, 377 kg opravdu není málo, i přes použití hliníkového rámu s centrálním tlumičem Fox a 43mm USD vidlici, kterou v v této kategorii také u konkurence nepotkáte. To samé platí i pro elektroniku, Challenger totiž používá ABS s inerciální jednotkou, takže umožňuje brzdění v zatáčce se zachováním stability. A samozřejmě i kontrolu trakce, bez ní by byl takový krouťák jen těžko zvladatelný.

V expozici Indianu jsou samozřejmě připraveny i stávající velké cesťáky Chieftain, sportovní FTR i univerzální Scouty. A právě model Scout se letos dostává do kategorie s cenou pod 300 tisíc korun a stává se nejdostupnějším modelem Indian.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše