BESIP vám ukáže bezpečné limity

Osvětová kampaň, zaměřená zejména na muže motorkáře ve věku 40–60 let, nese název Nechoď za svůj LIMIT.

Jejím cílem je připomenout motorkářům možná rizika a připravit je na co nejbezpečnější jízdu po našich silnicích. Tváří kampaně je známý jezdec a závodník Lukáš Pešek. Nápad spolupráce se přitom zrodil vloni na Motosalonu. „Právě veletrh byl místem činu, sedli jsme si s Lukášem ke kávě a zjistili, že nám společně jde o bezpečnost a lepší atmosféru na našich silnicích pro motorkáře. Propojení BESIPU jako tradiční značky bezpečnosti a Lukáše jako výrazné tváře motosportu bylo proto logické,“ vysvětlil vedoucí speciálního oddělení BESIPU Tomáš Neřold. Jejich expozici, která je společná s Policií ČR, najdeme v pavilonu F.

Nejlepší nehoda je ta, která se nestane

Na expozici BESIPU je rušno, každou hodinu zde probíhá moderovaný program. Návštěvníci mohou sledovat na obrazovce unikátní animace, které simulují dopravní nehodu a mohou si tipovat, kdo je viníkem. „Nechceme lidi strašit, ale ukázat jim, že často je na vině kombinace chyb na obou stranách. Kdyby motorkář o něco snížil svoji rychlost a zároveň řidič automobilu více předvídal, nemuselo k fatální nehodě vůbec dojít. Ve chvíli, kdy je hodně nepřiměřená rychlost ze strany motorky a opravdu velká nepozornost ze strany řidiče auta, kombinace dějů často vede k těžké nehodě,“ říká Tomáš Neřold. Prozradil také, že většina animací bohužel vychází z reálných nehod. BESIP motorkáře informuje společně s odborníky také o vhodném a funkčním vybavení, které může tělo motorkáře při pádu ochránit. „Kromě Lukáše Peška spolupracujeme také s dakarskou závodnicí Ollie Roučkovou a jsem rád, že i ona ve své motoškole učí žáky správně se vybavit a jezdit bezpečně. I když své čtyřkolky ovládají velmi dobře, tak jakmile jsou v provozu, dodržují pravidla a chovají se ohleduplně,“ chválil Neřold.

Rychlost mám rád, ale na lyžích

Tomáš Neřold se dostal ke své funkci v BESIPU před dvěma lety přes marketing, předtím působil jako vedoucí tiskového oddělení Ministerstva dopravy. Svoji práci dělá s nadšením, ale nepovažuje se za motorkáře ani odborníka na motorky – jeho úkolem je totiž obklopit se těmito odborníky a s jejich pomocí osvětový program na prevenci motonehod šířit. Sám ovšem jezdit rychle umí, ale ten pravý adrenalin mu přináší jízda na lyžích. Vzhledem k narůstajícímu počtu lidí na sjezdovkách (stejně jako na silnicích) však dává raději přednost osamělejším svahům.