Caroline Abram: „Navrhování brýlí je vášeň"

Pařížská designérka brýlových obrub a šperkových doplňků přednášela na veletrhu OPTA na téma „Design šperků a brýlí = láska na celý život“. Modely Caroline Abram si můžete prohlédnout na stánku společnosti AGLAJA, která její značku už tři roky zastupuje.

Caroline Abram popsala svoji cestu k vlastní značce brýlových obrub, která slaví úspěch v mnoha zemích včetně České republiky. Jako dcera optičky a oftalmologa vystudovala oční optiku a začala pracovat v rodinném obchodě, ale vždycky ji přitahoval design. V roce 1998 začala navrhovat šperky - řetízky k brýlím a brýlové doplňky, které měly velký úspěch. Po deseti letech navrhla první kolekci brýlí s typickým rukopisem: elegantní kočičí tvary, kombinace zlaté a stříbrné barvy s černou i růžovou, dekorace polodrahokamy. Caroline Abram ráda pracuje s netradičními materiály jako dřevo nebo pryskyřice a její modely jsou především výsostně ženské. „Zaměřila jsem se na ženy 50+, ale důležitý není věk. Chci, aby se ženy cítily krásně a jedinečně,“ zdůrazňuje designérka, podle níž ženy 50+ nechtějí vypadat mladší, ale chtějí vypadat dobře. K tomu jim Caroline Abram pomáhá svými brýlemi i šperky. Jak říká, navrhování brýlí je práce, která se musí dělat srdcem, ale zároveň je k ní potřeba znát spoustu techniky. „Pro mě je to vášeň,“ přiznala.

Návrhářka zároveň pokračuje v práci optičky a v rodinné optice nabízí tři tisíce typů obrouček. Optikům mezi posluchači Caroline Abram poradila odlišit se od ostatních a zaměřit se na určitou skupinu zákazníků. „Není potřeba prodávat padesát značek, stačí jich jen pár, ale musíte vědět, proč jste si tyto značky vybrali, jaký je jejich příběh a pro koho jsou určeny,“ doporučila.

Na veletrhu OPTA se značka Caroline Abram představuje v expozici firmy AGLAJA a uchází se také o cenu v soutěži Top Opta 2019. Nominovaným exponátem je set X-Travanza=extravagance vytvořený k 20. výročí designu šperků a k 10. výročí designu brýlí Caroline Abram. Brýlová obruba a sluneční brýle inspirované typickým tvarem kočičích očí jsou inovací modelu  Minois jako prvního celosvětového bestselleru značky. Osobitost těmto luxusním brýlím dodává kombinace vysokého lesku se sametovým matem a delikátní zpracování nerezové oceli.