Největší Suzuki V-Strom prošla omlazovací kůrou

Hlavní novinkou Suzuki pro letošní rok je nová generace populárního cestovního endura V-Strom. Největší objemová varianta z tříčlenné rodiny V-Stromů dostala nové označení 1050 místo dosavadního 1000.

Motor má přitom pořád stejný zdvihový objem 1037ccm, ale doznal několik úprav, aby plnil novou emisní normu Euro 5. Výkon byl navýšený ze 74 kW (101 koní) na 79 kW (107 koní), krouťák naopak o jeden Nm klesl. Design se oproti aktuálnímu provedení výrazněji  nezměnil, přední světlo má nový tvar a dostalo komplet LED technologii.

Podvozek  je opět  postavený na teleskopické vidlici s vinutou pružinou vpředu a vzadu se o komfort stará kyvná vidlice s přepákováním, vinutou pružinou a olejovým tlumičem. Brzdy zůstay rovněž stejné. Rozvor kol  je 1555 mm a sedlo je umístěno ve výšce 855 mm. Nádrž zvládne pojmout rovných 20 litrů paliva a pohotovostní hmotnost stoupla o 3 kilogramy na  236 kg. Větrný štítek je stavitelný ve třech polohách.

Palubní deska je digitální. Displej sice není barevný, ale obsahuje inverzní zobrazení a měl by tak nabídnout výbornou čitelnost za všech okolností . Další výbava obsahuje praktický USB port, tři jízdní režimy, ABS systém, kontrolu trakce s offroad režimem či asistenta pro jízdu v nižších otáčkách.

Vedle standardní verze Suzuki nabídne  i lépe vybavenou specifikaci označenou XT, která navíc obsahuje šesti-osou řídící jednotku. Z toho vyplývá modernější elektronická výbava čítající náklonový ABS systém s možností nastavení ve dvou úrovních, systém hlídající zvedání zadního kola při brzdění z kopce, asistenta pro zastavení a rozjezd v kopci nebo tempomat.  XT nabídne také plynule stavitelný ochranný štít nebo výškově stavitelné sedlo. Cenu zatím výrobce na svých stránkách neuvádí.