Stánek SAFILO je malá Itálie na Optě

Krásné brýle, italské pohoštění a navíc atmosféra automobilových závodů. To všechno čeká návštěvníky v expozici SAFILO, kde se můžete odreagovat na dvou trenažerech. „Věřím, že simulátory naše zákazníky zaujmou a budou rádi závodit,“ říká v rozhovoru manažer obchodu společnosti SAFILO Jiří Mikulecký.

S jakou náladou přicházíte na letošní Optu?
Rozhodně s pozitivní. Jednak proto, že to je 25. výročí Opty, takže taková malá oslava, která vyvrcholí v sobotu večer na Opta Party, kde je Safilo hlavním partnerem. Celkově přicházíme na veletrh v dobré náladě i z toho důvodu, že máme co ukázat. Minulý rok jsme přišli se značkou Moschino a letos uvádíme na trh značku Love Moschino jako novou linii patřící pod tento brand. Jsou to velmi zajímavé brýle z italské dílny, extravagantní a barevné, takže krásně doplňují portfolio našich značek. Například Max Mara je spíše pro business styl, zatímco Love Moschino osloví ženy, které chtějí mít něco netradičního.

Každý rok přicházíte na veletrh s nějakou atrakcí pro návštěvníky. Čím chcete zaujmout letos?
Novinkou je zábava pro návštěvníky, které zveme, aby si k nám přišli zajezdit. Připravili jsme pro ně dva simulátory závodních automobilů, u kterých se mohou pobavit a odreagovat. Obsluhu zajišťují krásné hostesky ve speciálních dresech mechaniků, které dokreslují atmosféru automobilových závodů. Chceme tak zviditelnit značku Carrera pocházející z automobilového sportu, protože Carrera Panamericana byl ve své době jeden z nejnebezpečnějších závodů na světě. V image značky je sport stále živý, výrazné pruhy v červeno-bílo-černé kombinaci evokují sportovního ducha, energii, adrenalin. Značka Carrera se stále vyvíjí a oslovuje lidí, kteří žijí aktivně. Její nové modely jsou opravdu krásné.

Co očekáváte od letošní prezentace?
Máme stánek standardního čili velkého rozsahu a veletrh OPTA jsme pojali jako příležitost potkat se s našimi zákazníky. Nabízíme náš tradiční catering v italském stylu – prosciutto, sýry, prosecco, abychom měli Itálii se vším všudy. Můžeme se tady potkat v příjemném prostředí, dokonce i počasí letos vyšlo, takže nehrozí žádné dopravní kalamity. Věřím, že si naši zákazníci rádi udělají výlet do Brna a podívají se na nové trendy a nové značky.

Jaké nové trendy návštěvníci uvidí v expozici SAFILO?
V poslední době se napříč všemi značkami objevují tenoučké kovové obruby subtilnějších tvarů. V minulosti převládaly masivní tvary, ale vracíme se zase k jednoduchosti a decentnosti. Samozřejmě každá značka má nějaké svoje DNA a osobitý výraz, takže třeba italské Fendi bude vždycky extravagantnější než Hugo Boss, což je zase klasická německá kvalita decentnějšího charakteru. Ale tenoučké obruby se objevují opravdu všude a v mnoha barvách, od zlaté a stříbrné až po různé varianty šedé.

Do soutěže Top Opta jste letos přihlásili dva modely, které jsou naopak velmi nápadné. Proč jste vybrali právě je?
Tyto modely přímo odpovídají vypsaným kategoriím soutěže. Do kategorie design jsme chtěli vybrat něco skutečně unikátního, co jsme na veletrhu ještě nikdy nepředvedli a co je momentálně aktuální. Zvolili jsme značku Givenchy a model, který je oslavou masky. Je zde použito 120 ručně vkládaných kamínků Swarovski různých tvarů, velikostí a barev. Jde o velmi krásnou řemeslnou práci, kterou navazujeme na naši historii, protože SAFILO vyrostlo právě na řemeslné zručnosti. Zároveň je to i oslava ruční práce jako takové, velmi netradiční a oslnivý model. Skutečný klenot, který není určen ke každodennímu nošení, ale jen pro výjimečnou příležitost.

Druhý přihlášený model je značky Jimmy Choo. Tento londýnský módní návrhář se proslavil výrobou obuvi a jeho výrobky jsou charakteristické třpytivostí a nápadností, stejně jako velmi dobrým zpracováním. Vybraný model slunečních brýlí je vyroben ze syntetického polymeru, termoplastu, což nám umožnilo vložit do obruby ručně tvarované Swarovski kamínky. I když je plast poměrně masivní, díky svým vlastnostem zůstává naprosto čirý a kamínky v něm krásně vyniknou a září. Na koncovkách stranice je připevněn přívěšek s funkcí šperku. Model se vyrábí ve dvou variantách, výraznější se zlatými stranicemi jsme přihlásili do soutěže Top Opta, decentnější stříbrná varianta osloví spíše konzervativnější zákaznice.