International Engineering Fair

Translation is not available.

Belet přiveze svůj vysokozdvižný vozík s vodíkovým pohonem

Novinkou, kterou přináší projekt vodíkového pohonu aplikovaný na akumulátorovém vysokozdvižném vozíku Belet typu F 12APP3VZ/-FFL/H2O je zcela novou koncepcí mezi ručně vedenými aku vozíky v celosvětovém měřítku.

Pro úvodní vývoj tohoto projektu byla použita konstrukce standardního vysokozdvižného ručně vedeného aku vozíku s nosností 1200kg, výškou zdvihu 3000mm, doplněná o plný volný zdvih s mechanickým řetězovým systémem propojení výsuvného rámu a zdvižné vidlice.

Pohonná jednotka pojezdu B2014 byla osazena běžně používaným motorem  24V/1300W a hydraulickou jednotkou 24V/2200W. Z konstrukce skříně jednotky byla odstraněna trakční aku baterie 24V/240Ah a interní dobíječ 24V/30Ah a uvolněný prostor nahradil blok vodíkového systému.

Tento systém je složen ze speciálního palivového článku DC/DC, vodíkového generátoru (vynalezený skupinou vědců z matematicko-fyzikální katedry Karlovy univerzity pod vedením Prof. RNDr. Vladimíra Matolína DrSc) , elektronického modulu, speciální lithiové aku baterie HE3DA (vynalezené a patentované českým vědcem ing. Janem Procházkou Ph.D.) a tlakové nádoby s kapalným vodíkem.

Tento blok vodíkového pohonu po jeho finálním dokončení, bude možné instalovat do různých typových řad ručně vedených vysokozdvižných vozíků a princip použití ve všech zařízeních používající baterie jako pohon, tedy i v elektro-automobilech.

Vzhledem k tomu, že se jedná o úplně novou koncepci pohonu s minimální náročností na údržbu baterie, kdy nabíjení aku baterie probíhá při plném provozu vozíku na elektrický pohon  téměř nepřetržitě a časová náročnost na plnění vodíkové nádrže je v řádu několika málo minut, (jako plnění plynem u benzínky) je využití těchto vozíků velkým přínosem a revolucí pro trvalý provoz bez nutnosti dobíjet baterie dobíječem.

Standardní aku vozíky jsou vybaveny trakčními kyselinovými bateriemi, které vyžadují pravidelnou údržbu a dodržování systému dobíjení baterie za účelem zajištění její životnosti a tím dlouhodobého provozu vozíku. Nevýhodou je nezbytné odstavení vozíku při dobíjení v řádu několika hodin. Zlepšení této situaci přináší bezúdržbové lithiové baterie, které mají možnost průběžného dobíjení v kratších intervalech a tím větší provozní využití AKU vozíku.

Tradičního českého výrobce manipulační techniky najdete v pavilonu A2.

Produktový list zde

Zdroj: Belet, a.s.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše