International Engineering Fair

Translation is not available.

Diskuse na MSV: Tradiční české značky dobývají svět

Na letošním jubilejním MSV se hodně mluví o tradici československé, potažmo české strojírenské výroby. Stoleté výročí republiky inspirovalo také organizátory k uspořádání exportní konference nazvané Tradiční české značky dobývají svět, která se snažila odpovědět na otázky, jaké obory a české značky jsou ve světě dodnes pojmem a nakolik mohou pomáhat podnikatelům otevírat dveře v zemích mimo Evropskou unii. V panelové diskusi vystoupili zástupci firem, ministerstva průmyslu a obchodu, ministerstva zahraničí a pojišťovacích společností.

V prvním panelu zasedli za řečnický stůl Vladimír Bärtl, náměstek ministryně průmyslu a obchodu, Martin Tlapa, náměstek ministra zahraničí, Jan Procházka, předseda představenstva EGAP, a Jan Nývlt, ředitel Exportního a strukturovaného financování ČSOB. V zajímavých vystoupeních se dotkli produkce tradičních českých výrobců, úspěšných zejména v leteckém průmyslu, debatovali o hodnotách značek „Made in Czechoslovakia“ a „Made in Czech Republic“ a také hovořili o financování exportu. Jako zajímavá případová studie byl prezentován dlouho vyjednávaný kontrakt nástupce slavné Karosy, firmy IVECO Czech Republic, která spolu s francouzským partnerem dodala do Pobřeží Slonoviny 450 autobusů, vyrobených v České republice a ve Francii.  Panel přinesl i krátký historický pohled na to, jak se v průběhu století měnily klíčové komodity českého exportu a jak se v současnosti daří mladším firmám i tradičním českým značkám, jako jsou Škoda, Tatra nebo Zetor.

O tom, jak důležitá je státní podpora značky „Vyrobeno v České republice“, abychom byli vnímáni jako důvěryhodný partner, který na světové trhy dodává výrobky s přidanou hodnotou, hovořil v druhém panelu i podnikatel Martin Wichterle, majitel společnosti Wikov. V druhé části diskuse, nazvané Naděje a rizika českých exportérů, spolu s ním vystoupili také Milan Macholán, generální ředitel PBS Velká Bíteš, a generální ředitel společnosti Atas elektromotory Náchod Otto Daněk. V diskusi se shodli na tom, že nadějí pro český export jsou firmy s vlastními, inovativními produkty, za nimiž stojí schopní a talentovaní lidé. Zaznělo (na veletrhu opakovaně) volání po kvalitním technickém školství a mladých, motivovaných lidech, kteří nebudou utíkat do zahraničí, ale naopak budou chtít zapustit v České republice kořeny a rádi dělat svoji práci.

Na závěr konference představil Jakub Váňa, manažer produktů ČSOB Trade Club, novou digitální platformu pro mezinárodně aktivní klienty. Ti se díky unikátní aplikaci mohou spojit s firemními klienty ostatních členských bank a získat nové prověřené mezinárodní obchodní kontakty (43 000 obchodních kontaktů na 33 územích světa) a také aktualizované obchodní informace o 190 zemích a potenciálních možnostech pro konkrétní obchod.

Nastavení cookies

Ke sledování a analýze návštěvnosti na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Tyto soubory mohou obsahovat osobní údaje. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je dle platné legislativy vyžadován váš souhlas.
Příjmout vše